D150: Recursos TIC a les aules d'acollida

Mòdul 2: Recursos específics I.

Pràctica 5

Altres recursos a l'edu365

L'escriptori digital

L’escriptori del portal edu365 ofereix un conjunt d’eines (Diccionaris, Calculadora, Editor, Mapes i Traductor) que faciliten les diverses tasques escolars. Són eines d’Internet amb les quals es pot treballar des de qualsevol lloc que disposi de connexió.
L’objectiu d’aquesta pràctica és conèixer l’ús d’un diccionari visual: el Diccionari DIDAC.

escriptoriedu.jpg

escriptoriedutot.jpg

didac.jpg

dofididac.jpg

El resultat de la cerca ha estat una definició senzilla i un dibuix que podeu desar fent un clic amb el botó dret del ratolí. Podreu fer, tant la selecció del text com desar el dibuix, i inserir-ho en un processador de textos per poder treballar-hi posteriorment (mòdul 4).

MUD

Les MUD tenen una estructura similar: * A l’apartat informatiu es desenvolupa la resposta a una pregunta o expressió suggerent amb mitjans gràfics, interactius... força motivadors. La major part de les MUD disposa d’un glossari al qual s’enllacen els termes o expressions que requereixen d’una definició, descripció o explicació més àmplies.

Quan s’ha acabat l’activitat, teniu la possibilitat d’imprimir la pantalla de les miniunitats clicant al botó imprimeix.

Feu una ullada a una MUD de primària i un altre de secundària, per tal de conèixer el seu funcionament:

Primària

mud_cat_prim_edu.jpg

postal.jpg

Secundària

mon2.jpg

És evident que aquest material no ha estat dissenyat per a l’alumnat nouvingut, però conté una sèrie de característiques que faciliten l’aprenentatge: els organitzadors gràfics de la informació, l’estructura de les unitats, el suport visual i oral, la identificació de paraules clau, etc.