Projectes europeus

Erasmus 2019

L'Institut Pompeu Fabra ha rebut dos projectes europeus Erasmus + amb una durada de dos cursos escolars (2017-2018 i 2018-2019). Aquests projectes financen la mobilitat d'alumnat i professorat a diversos instituts europeus.

Els projectes concedits són:

• Visions of European cities: participació d'instituts de Berlin (Alemània), Falun (Suècia), Cagliari (Itàlia) i Lisboa (Portugal)
  • Poetry, drama and classics are on stage: hi participen instituts de Trebisonda (Turquia), Barcellona Pozzo da Gotto (Itàlia), Torres Novas (Portugal), Riga (Letònia) i Praga (República Txeca).

El projecte europeu Developing English competences throguh ARt-oriented activities (2015-2017) en què participa el nostre centre és un projecte Erasmus+ on participen 9 escoles de 8 països amb l'objectiu de millorar les competències en anglès mitjançant activitats artistiques i tecnològiques que inclouen entre altres realitat augmentada i art (ARt: "Augmented Reality technology") a més de visió de computador, apps per a plataformes mòbils, internet de les coses, llengua, etc amb un component basat en creativitat artística-tecnològica en anglès.

L'anterior projecte europeu concedit és Meeting point of different cultures (2011-2013)

Anteriorment la Unió Europea, a travès de l'Agència Nacional Sócrates ens va concedir el projecte:

"Sharing cultures - a journey towards a better understanding of our identities" (2009-2011) on les escoles de sis països europeus estem treballant per conèixer i compartir les nostres cultures.

Videos dels projecte:

'Discussing Polish and Turkish educational systems' by Spanish Comenius Team.

Participen 6 escoles de 6 països europeus:

Zespół Szkół im. Tadeusza Kościuszki w Żarkach(Coordinator: Edyta Bacior) Polònia

Lycée Alexis de Tocqueville (Coordinator: Martine Costantini) França

SOU "Ivan Vazov (Coordinador: Milena Palazova) Bulgària

Şcoala cu clasele I-VIII "Balcescu-Pefoti"(Coordinador: Ecaterina Laczka) Rumania

Incirliova Anadolu Lisesi (Coordinador: Isa Bayram) Turquia

IES Pompeu Fabra (Coordinador: Xavier Joseph) Espanya

Sobre el projecte:

Malgrat el fet que vivim en una Europa unida, molts països semblen seguir sent desconegut i el seu ric patrimoni no és molt apreciada per la resta dels ciutadans europeus. Creiem que no és el mateix llegir sobre els països d'una guia o veure un programa a la televisió. Fins i tot per anar de vacances a una regió turística no mostra la veritable naturalesa de qualsevol cultura del país. Per això hem planejat petits projectes en set temes, que ens sembla interessant, és a dir, sistemes educatius, la història i la geografia, la música, l'oci, la UE i la mobilitat de la població, celebracions i dinar en què els estudiants, amb l'ajuda dels professors , treballarà amb els seus pares de l'exterior. D'aquesta manera, així com durant les reunions del projecte, els estudiants i els professors veritablement cultures i experiències de tot Europa, la promoció dels valors europeus i la difusió d'esperit europeu en les seves escoles i comunitats locals.

Altres projectes:

Steady European Development of my school, past, present and future on participen conjuntament el nostre IES els següents Instituts:

• Sou Bratia Petar I IVan Kanazireivi, Razlog (Bulgària) Centre coordinador
  • Liceo Classico Scientifico "Euclide", Cagliari (Itàlia)
  • Klaipedos "Varpo"-Lituània
  • Lycée Raoul Follerau, Belfort (França)
Participen els professors: Ramon Nicolau, Teresa Aguilà, Marta Pañella i Xavi Joseph.
S'han realitzat trobades de professors i alumnes del batxillerat "humanístic" del centre a Razlog (Bulgària) i Cagliari (Itàlia)

Blog del projecte: http://www.myschoolcomenius.blogspot.com

Objectius:

1. Promoure el diàleg intercultural i per explorar la interacció entre l'educació i la cultura, per trobar similituds i diferències.

2. Augmentar els estudiants la motivació per a l'estudi de l'escola a través de conèixer la història i les tradicions, els èxits de l'escola que poden estar orgullosos, avui l'escola de la vida i els èxits i el futur desenvolupament de l'escola.
3. Esbrinar com s'ha desenvolupat la nostra escola - des del passat fins al present i com serà en el futur.
Projecte anterior Comenius: "Comparison of Biodiversity" va estar coordinat pel prof. Francesc Pérez, s'ha realitzat després de tres anys trobades de tots els participants a Meuselwitz (Alemània), Wroclaw (Polònia), Istanbul (Turquia) i Martorell (Espanya). En aquests viatges han participat diferents estudiants del Batxillerat científic, que han presentat diferents treballs sobre Plantes medicinals estudiades als diferents centres associats dels quatre països. Com a resultat curiós s'ha trobat que l'única planta medicinal d'ús tradicional en tots els països era l'ortiga, en diferents preparats, tant de fulles com arrels. Els han acompanyat els professors Amàlia Rey, Imma Cuscó, José Cabrero i Xavier Joseph. Podeu trobar més informació a http://comeniusweb.de.gg.

PROJECTES EUROPEUS

Els projectes concedits són: