Omet navegació

Turbinegeneration

RELACIÓ D’ESCOLES I GALERIES A NIVELL INTERNACIONAL A TRAVÉS DE L’ART CONTEMPORANI.

turbinegeneration és un projecte internacional de les escoles vinculat a La Serie Unilever: la comissió anual que invita a un artista a realitzar una obra d’art especialment per a la Sala de Turbines en la Tate Modern de Londres. Aquest any, l’artista és Miroslaw Balka. turbinegeneration tria el tema del seu projecte a partir d’aquesta comissió; així, el tema d’aquest any: ‘RITES DE PAS’ reflecteix temes recurrents en l’obra de Balka.

La Serie Unilever: turbinegeneration permet que escoles de tot el món explorin qüestions culturals a través del llenguatge de l’art. turbinegeneration troba socis internacionals per a aquestes escoles de manera que puguin compartir idees a través d’una diversitat de medis, amb el propòsit d’enriquir la seva concepció del món: des de la fotografia, el so, el vídeo i la dansa, fins l’expressió corporal i els relats orals; en efecte, tot el que es pugui enviar en qualitat de DADES a través d’INTERNET.

Turbinegeneration associa centres on s’imparteixen estudis d’art amb altres de països diferents. Aquesta associació entre joves de cultures diferents, coetanis però pertanyents a contextos diferents, es materialitza a traves de l’intercanvi d’idees i obres d’art. El treball que produeixin els alumnes al voltant d’uns temes proposats es carregaran en un arxiu segur en Skydrive (http://windowslive.com/online/skydrive), de manera que el grup associat pugui veure’ls i respondre amb la seva pròpia obra.

turbine2

Aquest procés reflecteix la particular manera en que els artistes produeixen el seu treball, reaccionant al treball d’altres creadors, transcendint les barreres culturals i les histories socials, en un món multicultural d’intercanvis i exposicions internacionals.

El passat 25 de març la galeria Tate Modern en col·laboració amb el MACBA va enviar a un artista (Howard Mattew) per a fer una experiència artística amb els alumnes de l’IES Pompeu Fabra.

turbine3

La Serie Unilever: turbinegeneration és una associació educativa en línia que relaciona escoles i garleries a nivell internacional. El projecte turbinegeneration es produït per la Tate i està patrocinat per Unilever. Unilever és un fabricant mundial de marques líders d’aliments, atenció mèdica a domicili,… Unilever posa especial énfasis en l’educació i en ajudar a les comunitats locals a través d’una diversitat de projectes en tot el món.

turbine4

turbine5