UNITAT DIDÀCTICA CLIL-SI. The vertebrates/ Els vertebrats Content and Language Integrated Learning-Semi Immersió. ENGLISH/CIÈNCIES NATURALS Nivell educatiu: 1r ESO Professorat: Elisabeth Eixarch, Miquel Mas, Anna Rueda i Jordi Miquela.
|
||
OBJECTIUS I CONTINGUTS: Ciències | OBJECTIUS I CONTINGUTS: Anglès | |
PROPOSTA D'ACTIVITATS I MATERIALS
|
APARTAT 1 | APARTAT 2 |
VIDEO AND LINKS | ||
INTRODUCCIÓ La
programació d’aquesta unitat didàctica CLIL-SI va
néixer de la concordança en el temps del tema
“animals” en l’àrea de ciències
naturals i anglès al nivell de 1r d’ESO. Feia temps que
des d’anglès es buscava la possibilitat d’impartir
una àrea curricular en llengua estrangera i aquest curs hem
trobat professorat de ciències engrescat en
l’experiència i per tant hem aprofitat aquesta oportunitat. El
que presentem aquí és el conjunt d’activitats que
es varen preparar i presentar a l’aula, tant des de
l’àrea de ciències en llengua catalana com des de
l’àrea d’anglès, en anglès. La
coordinació i la preparació comuna dels objectius i cada
una de les activitats, per part del professorat implicat, ha estat la
clau de l’èxit de la posada en escena d’aquesta
unitat. Aquesta
unitat didàctica s’ha elaborat amb els alumnes de
màster en formació inicial que tutoritzem a l’IES
Sabadell Anna Rueda i Jordi Miquela. Aquest fet ens ha permès
poder distribuir els alumnes en agrupaments més o menys petits
segons les necessitats de l’activitat que desenvolupàvem. Varem
acordar que la presentació del tema sobre els animals i les
primeres sessions de treball es farien des de l’àrea de
ciències i en català. Això
vol dir que quan es van presentar les activitats de ciències en
anglès, els alumnes tenien ja uns coneixements previs del tema a
treballar. De les 3 hores setmanals
d’anglès i les 3 de ciències que
s’imparteixen a primer d’eso, en varem fer 5 en
anglès i 1 en català. Sempre impartint currículum
de ciències. Els
objectius que vàrem programar varen ser en primera
instància els de ciències naturals. Els de llengua
anglesa els vam redactar al finalitzar la unitat i davant una realitat
viscuda.
OBJECTIUS
CONTINGUTS
OBJECTIUS
CONTINGUTS PROCEDIMENTS
CONCEPTES
|
24 SESSIONS DE TREBALL
|
AO: Aula ordinària
TIC: Aula d'informàtica PD: Aula amb pissarra digital |
1-AO Classificació ciències classificació |
2-AO Aparells i sistemes aparells |
3-PD Vertebrates: Fish fish |
4-AO Reading and comprehension sheet about fish. fish |
5-TIC Software windows Movie maker (a) Teacher's material video |
6-TIC Software windows Movie maker |
7-PD Vertebrates: Mammals mammals |
8-AO Reading and comprehension sheet about mammals. exercicies mammals |
9-Visit Zoo dossier zoo Teacher's material zoo |
10-AO Correcció del dossier del zoo amb el professor de ciències |
11-TIC (tria de fotos del zoo i música) |
12-TIC Preparació de material pel video (tria de fotos del zoo i música) |
13-PD Reading research: Polar bear vocabulary artic introduction Teacher's material artic |
14-AO Reading rsearch: Polar bear glossary Teacher's material polar bear student A student B |
15-PD Vertebrates: Reptiles reptiles |
16-AO Reading and comprehension sheet about reptiles. exercices reptiles |
17-TIC Food chain. Treasure hunt exercises Teacher's material solutions |
18-TIC Food Chain. Treasure Hunt treasure hunt Teacher's material treasure hunt |
19-AO Questions about vertebrates (treball en grups de 3/4 alumnes) questions vertebrates Vertebrates homework (individual) homework |
20-AO Elaboració d'un poster amb el material de homework i exposició a l'aula |
21-AO Avaluació ciències prova vertebrats |
22-AO Avaluació anglès English exam |
23-TIC Muntatge/gravació veu video (dos professors a l'aula) 23-TIC animals webquest |
24-TIC Muntatge/gravació veu video (dos professors a l'aula) 24-TIC animals webquest |
|
|||
El Video sobre les adapatacions del vertebrats, s'ha elaborat a l'aula TIC comptant amb el suport de dos professors/es a l'aula. Durant les dues primeres sessions, els alumnes aprenen el funcionament del programa. Per aquesta tasca hem comptat amb la col·laboració del departament de tecnologia que ha impartit la part teòrica. Dues sessions els alumnes, per parelles, seleccionen parelles de fotos de la sortida al zoo que volen presentar i confeccionen la part d'imatges del video (fotografíes, transicions, rètols...). Durant dues sessions més s'utilitzen per a la redacció del comentari sobre les adaptacions del diferents animals escollits, primer amb català i després en anglès. Dues sessions més es dediquen a la gravació de la veu. En grups de 3 o 4 alumnes, es fa amb el professor/a d'anglès a l'aula ordinària, mentre la resta treballa a l'aula TIC amb un altre material i professor/a (sessions 17 i 18). L'edició final del video de cada grup es fa amb el professor/a de ciències a l'aula TIC. Cada grup presenta el treball realitzat a la resta de companys a l'aulaTIC. Exemples de videos elaborats pels alumnes:
La presentació a l'aula PD es pot sequenciar obrint la finestra "visualitza" i l'opció "presentació diapositives", la transició de cada diapositiva només està preparada amb el ratolí. Per presentar-la als alumnes es pot fer a partir de preguntes orals del tipus: What do you know about?? How do mammals breath?? What do they need to live?? Els alumnes han d'elaborar un dossier d'apunts del que s'explica a l'aula PD amb tot el vocabulari après. Pàgines web de consulta |
Es concedeix permís per copiar, distribuir i/o modificar aquest document sota els termes de la GNU Free Documentation License, versió 1.2 o qualsevol versió posterior publicada per la Free Software Foundation sense seccions invariables, sense textos de portada, i sense textos de contraportada.
Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the GNU Free Documentation License, Version 1.2 or any later version published by the Free Software Foundation with no Invariant Sections, with no Front-Cover Texts, and with no Back-Cover Texts.
Copyright © 2007-2008 Elisabeth Eixarch Domènech