Televisió > L'audiència

L' audiència

L'audiència és el número total de persones (%) de tot un conjunt que ha estat veient un determinat programa en una determinada franja horària.

Aquesta audiència es mesura per mitja d'uns aparells anomenats audienciòmetres que són col·locats en unes determinades cases escollides d'entre les persones més representatives de la població total.

Algunes cadenes més petites o altres mitjans de comunicació utilitzen enquestes, trucades i preguntes per saber aquesta audiència.

Els audienciòmetres funcionen per mitja d'uns cables connectats a l'aparell reproductor d'imatges i a l'antena rebent les senyals dels programes que s'estan observant a cada moment. Si el període de temps que es mira un programa és de menys de 3 s. no comptabilitza per a la cadena. Quan l'aparell reproductor d'imatge s'apaga l'audienciòmetre no comptabilitza cap cadena com a audiència viable.

A partir d'aquestes dades és realitzen uns gràfics de l'audiència de cada cadena.