Televisió > La publicitat

La publicitat

La publicitat com tota forma de comunicació realitzada per una persona física o jurídica, pública o privada, en l'exercici d'una activitat comercial, industrial, artesana o professional, amb la finalitat de promoure de manera directa o indirecta la contractació de béns mobles o immobles, serveis, drets i obligacions.

La televisió és un dels mitjans més importants a través dels quals es canalitza la publicitat. La publicitat honesta pot incidir positivament en la seguretat de l'espectador, facilitant la informació i la formació adequada pel que fa a les característiques, manipulació i ús correcte, nivell de qualitat i seguretat del producte.

Hem de considerar que també són destinataris de la publicitat: nens, pares, adolescents, homes de 3ra edat... Però, la protecció dels menors davant de la publicitat i la televenda en aquest mitjà tenen la seva pròpia regulació, que es va introduir mitjançant una Llei del 1994 (modificada l'any 1999) que va incorporar la Directiva coneguda com de Televisió sense fronteres.

En conclusió: la publicitat no ven per sí mateixa, és simplement un instrument de presuació que convenç el consumidor a l'experimentació del producte, això comporta que el consumidor faci una primera compra del producte i d'aquesta manera, si la necessitat d'aquest ha quedat satisfeta, seguirà en el mercat, del contrari, serà història.