Televisió > Avui

LA TELEVISIÓ, AVUI DIA

La televisió, avui dia, ha deixat de ser el que és, un aparell elèctric i ha passat a ser una part molt important de la nostra vida. Molta gent es passa tot el dia tirat al sofà veient moltes hores de televisió sense parar-se un moment a pensar que és el que ens estan transmeten aquests programes. Hi ha gent que quan arriba a casa no pensa en altra cosa que en posar-se a veure el programa de mitja tarda, o fins i tot dels nens petits, també és una realitat que els nois d'avui dia quan arriben per la tarda a casa seva estan pensant en posar els dibuixos, en comptes de posar-se a estudiar o a fer deures. Es calcula que a Espanya gairebé 700.000 nois miren la televisió més enllà de les 10 de la nit, i entorn a 150.000 més enllà de les 11 de la nit.

Però per als pares aquesta situació no els desagrada tant ja que la televisió és un "cangur gratuït" i que la situació sociolaboral de moltes famílies espanyoles no és la idònea per l'atenció dels fills i per tant, ens introduïm en un consum important de televisió. A més d'això, també hem d'incloure la resta d'equipament audiovisual del que gaudeixen els menors (televisió, videoconsoles, internet...) Totes aquestes dates explica perquè els espais televisius més vistos i més valorats pels nois joves no son pròpiament infantils sinó programes "pre-time", com telenovel·les, varietats...

Dels 50 programes més vistos pels joves, només 6 es poden considerar estrictament destinats als infants. I això no acaba aquí, perquè els grans èxits de programes destinats als adults com "Pasión de Gavilanes" o "Ana y los siete" que han acabat sent grans èxits televisius ha estat, en part, per la fidelitat que li posen els més petits.