Grups de treball

CLIC-AICLE

ARC (Aplicació de Recursos al Currículum)

Aquest grup de treball té com a objectiu fer una reflexió sobre la metodologia CLIL-AICLE (aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera) per tal d'implementar aquesta metodologia en les activitats que es fan a l'aula a les diferents assignatures. Pel present curs, la introducció de la metodologia CLIL-AICLE (en anglès) es concreta en:

• Batxillerat:
    • Assignatura (Psychology and Sociology) utilitzant materials en anglès.
    • Activitats relacionades amb el projecte Comenius Multilateral.
  • ESO:
    • Activitats puntuals en anglès a les matèries de: Socials, Ciències Experimentals (Biologia i Física i Química) i crèdit quadrimestral d'Educació Física.
    • Activitats relacionades amb el projecte Comènius Bilateral.

Professorat dinamitzador:Josep Sanllehí i Josep Lluís Navarro.

Competències Bàsiques

Xarxa de Competències bàsiques

Durant aquest curs s’organitza un grup de treball sobre competències bàsiques obert a tot el professorat. L’objectiu és analitzar com es poden treballar les CCBB des de les diferents assignatures, crear materials, conèixer recursos disponibles i plantejar estratègies que puguin millorar les habilitats del nostre alumnat. Es busca com aprofitar les bones pràctiques comparant les experiències que es porten a terme en diferents centres. Per aquest curs es treballa concretament l’expressió oral a l’aula amb l’elaboració de les rúbriques i el foment d’activitats que desenvolupin l’ús de l’expressió oral entre l’alumnat.

Professorat dinamitzador: Carmen Espinar, David Martín

TIL (Tractament Integral de Llengües)

Per tal de millorar l’expressió oral i escrita de l’alumnat en les diverses llengües que s’estudien a l’institut, saber argumentar, tenir criteri i esbossar idees i opinions en els quatre cursos de l’ESO, el plantejament que es fa es el següent:

• Recuperar aquella vella màxima que “tot professor és professor de llengua”, tot tenint en compte les faltes d’ortografia i expressió que faci l’alumnat com a objectiu a treballar des d’una perspectiva transversal i coordinant la realització de textos de diferent tipologia:
    • A 1r i 2n ESO: Articles, quadres sinòptics, informacions biogràfiques sobre un autor ( primer escrit i després fent una exposició oral).
    • A 3r i 4t ESO : textos periodístics, textos de creació: un d’expositiu, un d’argumentatiu i un d’instructiu.
    • El professorat des de cada matèria, de cada tema, dona sempre un glossari amb totes les paraules específiques d’aquell tema i l’alumnat, a poc a poc, ha d’anar confeccionant una llibreta-diccionari amb tots els termes que va aprenent.

Professorat dinamitzador: Rosa Aragay i Esteban Martínez

Innovació