Ítems. UC2 Tecnologia digital i ús de l'ordinador i del sistema operatiu

Competència ACTIC 2. Tecnologia digital i ús de l'ordinador i del sistema operatiu.

RC 2.1. Utilitzo el reproductor digital, telèfon mòbil i altres eines digitals portàtils, de forma habitual per a realitzar algunes de les feines de cada dia.

Sé utilitzar els instruments digitals de captació de dades com per exemple sondes i sensors. (2.1)(C.Exp.)
Conec el funcionament de les eines d'orientació digital, tals com el GPS, el sistema de geocoordenades, ... (2.1)(C. Socials)
Utilitzo eines portables per emmagatzemar informació relacionada amb els indrets a visitar: PDA, GPS, ... (2.1)(Ed. Física)
Realitzo fotografies amb els diversos dispositius digitals que tinc a l'abast. (2.1)(Ed. ViP)
Sé utilitzar la calculadora i altres estris de càlcul de forma adequada. (2.1)(Matemàtiques)
Interpreto de forma correcta les mesures indirectes que em donen determinats aparells: GPS, làser, microscopi, ... (2.1)(Matemàtiques)
seleccionar i utilitzar l'eina més adequada per a realitzar un determinat càlcul, argumentant la seva selecció. (2.1)(Matemàtiques)
Escolto música fent ús dels dispositius digitals portables que tinc, com poden ser telèfon mòbil, agenda electrònica, MP3 (reproductors d'àudio), ... (2.1)(Música)
Sé ordenar la meva biblioteca musical, segons quin sigui el dispositiu que estic utilitzant. (2.1)(Música)
Utilitzo dispositius i instruments electrònics a l'abast per a la creació, interpretació, enregistrament i anàlisi de peces i activitats musicals. (2.1)(Música)
Utilitzo i recullo diferents dispositius digitals per intercanviar, recollir o compartir informació mitjançant l'ordinador: càmeres, dispositius de memòria, PDAs, telèfons mòbils i interconnexió entre ordinadors. (2.1)(Tecnologies)
Conec les comunicacions alàmbriques i inalàmbriques: telefonia, ràdio, sistemes de posicionament global, ordinador i televisió. (2.1)(Tecnologies)

RC 2.2. Sóc capaç d'anar adaptant la configuració de l'ordinador a les meves necessitats i d'organitzar-me eficaçment els espais per emmagatzemar informació.

Configuro l'ordinador de forma adequada per tal que els instruments digitals siguin operatius. (2.2)(C.Exp.)
Traspasso i recupero la informació d'uns dispositius a uns altres. (2.2)(C.Exp.)
Sé com compartir dades entre l'ordinador i les eines portables que utilitzo a les sortides de camp. (2.2)(Ed. Física)
Sé configurar de forma adequada la targeta de so de l'ordinador. (2.2)(Música)
Sé com instal·lar i configurar els meus dispositius digitals portables. (2.2)(Música)
Sé traspassar i recuperar arxius de so entre diversos dispositius digitals. (2.2)(Música)
Sóc capaç d'anar adaptant la configuració de l'ordinador a les meves necessitats i d'organitzar-me eficaçment els espais per emmagatzemar informació. (2.2)(Tecnologies)
Utilitzo i gestiono recursos compartits mitjançant xarxes locals. (2.2)(Tecnologies)
Comparteixo de forma correcta recursos tant de xarxes d'ordinadors com de comunitats virtuals, valorant la necessitat de col·laborar en la construcció compartida del coneixement. (3.2) (2.2) (1.3)(Tecnologies)

RC 2.3. Conec les funcions principals del sistema operatiu i sóc capaç de gestionar-lo de forma adequada (insta·lant i desinstal·lant programes, fent còpies de seguretat de fitxers, comprimint fitxers, ...)

Realitzo còpies de seguretat d'aquelles dades que són importants de conservar. (2.3)(C.Exp.)
Realitzo còpies de seguretat de les dades més importants. (2.3)(Ed. ViP)
Conec les funcions principals del sistema operatiu i sóc capaç de gestionar-lo de forma adequada (insta·lant i desinstal·lant programes, fent còpies de seguretat de fitxers, comprimint fitxers, ...) (2.3)(Tecnologies)