Fanjac. Associació promotora de la fundació per a l'ajuda a nens i joves amb altes capacitats

Fanjac Girona

Informació sobre les activitats que realitza l'associació FANJAC en les comarques gironines.

AGENDA         SOCIS         ADRECES         ACTIVITATS REALITZADES         SUGGERIMENTS i RECOMANACIONS DE SOCIS

Agenda, novetats i notícies:
  • 2) SORTIDES FAMILIARS:

Diumenges: 21 d'octubre, 18 de novembre, 2 de desembre de 2108.
    Hi ha previstes més sortides de les que us anirem informant properament.

• 1) REUNIONS INFORMATIVES i DE FORMACIÓ

El 15/9/2018 es va fer la presentació de les activitats 2018-2019 a la casa de Cultura de Girona
    6/10/2018 Formació sobre AC per a pares nous a FANJAC
      Gratuït per socis, no cal inscripció prèvia
      Horari: 3:30 a 5:00
      Lloc: Casa de Cultura

17/11/2018 Formació per famílies: ALTES CAPACITATS EMOCIONALS
      MONTSE PÉREZ FRANCO
      Psicòloga, psicoterapeuta familiar. Master en terapia famíliar sistémica per l'Hospital de Sant Pau. Postgraduada en Terapia Breu Estratègica.

TINA GUBAU TORRENT
      Psicòloga i terapeuta Gestalt. Postgraduada en Psicoterapia infantojuvenil i formada en Psicoterapia integrativa per la Fundació Claudio Naranjo.

Gratuït per socis, no cal inscripció prèvia
      Horari: 3:30 a 5:00
      Lloc: Casa de Cultura

9/2/2019 Formació sobre AC per a pares nous a FANJAC
      Gratuït per socis, no cal inscripció prèvia Horari: 3:30 a 5:00 Lloc: Casa de Cultura

• 3) Oberta la inscripció al PROJECTE EXTRACURRICULAR FANJAC-UdG: CONNECTEM-NOS

Benvolguts,

La inscripció estarà oberta fins al dia 27 d'octubre. Per a realitzar la inscripció seguiu l'enllaç:

El projecte està destinat a joves que estiguin cursant de Primària fins a Batxillerat. Per poder accedir al projecte els alumnes han d'estar identificats com a Altes Capacitats i les famílies han de ser sòcies de FANJAC. Aquest any s'ofereixen 170 places que s'ompliran per ordre d'inscripció.

Les famílies que no siguin sòcies de FANJAC poden fer la inscripció que comptarà com a reserva de plaça, però no serà ferma fins a donar-se d'alta a FANJAC (poseu-vos en contacte amb fanjacgirona@gmail.com).

El cost del Projecte és de 90€ (75€ pel segon germans, ...).

En paral·lel a les activitats dels alumnes s'oferiran conferències per als pares i/o familiars dels nens/es/joves que ho desitgin. Les sessions previstes seran les següents:

-Inauguració: dia 17 de novembre de 2018 a les 10:00 a la sala La Pineda de Sant Gregori.

Conferència "Welcome to the Internet of Skills" - "Benvinguts al Internet de les Habilitats". a càrrec de Prof Mischa Dohler, Dept of Informatics, Faculty of Natural & Mathematical Sciences del King's College de Londres. La conferència serà en català.

-Les sessions es duran a terme a la Universitat de Girona, concretament a les aules de l'Escola Politècnica Superior (carrer Maia Aurèlia Capmany, 61, 17071), de les 10:00h a les 13:00h. En paral·lel es realitzaran de 10:30h a 12:30h les següents conferències per a pares i familiars:

o Dissabte 15 de desembre: Doble-excepcionalitat: AC i Asperger, Carme Hortal

o Dissabte 19 de gener: Pediatria i AC, Anton Foguet

o Dissabte 16 de febrer. Pendent, Departament d'Ensenyament

o Dissabte 16 de març. Experiències dels nostres joves, Joves FANJAC

o Dissabte 13 d'abril, Pendent, Sylvia Sastre i Riba

En cas de tenir qualsevol dubte i/o comentari al respecte ens el podeu fer arribar al e-mail: girona@fanjac.org.

Si hi ha algun canvi us mantindrem informats.

Breu descripció del projecte extracurricular:
      El projecte és un treball d'enriquiment extracurricular per a nens i nenes amb altes capacitats que es desenvolupa al voltant d'un fil conductor. El projecte té múltiples objectius dels que destaquem la motivació, la descoberta de temes i persones referents, el potenciar aspectes de socialització i emocionals d'aquests nois i noies.

En concret el tema "Explorem Junts" ha donat lloc a enfocar el treball dels prop de 40 professionals voluntaris al voltant d'aspectes com la creativitat, l'emprenedoria la recerca en multitud de camps. Aquest treball s'adaptarà als nivells del diferents grups en que es distribueixen els participants.

El projecte es realitzarà a les instal·lacions de l'EPS de la UdG amb el recolzament de les institucions: Delegació d'Ensenyament a Girona, la Diputació de Girona i el Consell Social de la UdG.

Aquest any s'ofereixen 170 places, des de primer de primària fins a batxillerat. Aquesta serà la tercera edició. Durant els 5 dissabtes que dura el programa, a més de les activitats que es fan amb els nois, hi ha programades xerrades per a les famílies a on es presenten temes relacionats amb les altes capacitats.

Cordialment,
      Equip FANJAC

• 4) TALLERS 2018/19 i cursos. 12 tallers (document amb totes les activitats).

• Taller. Matemàtiques creatives amb material Montessori.

• Taller. Gestió de les emocions. De 6 a 10 anys.

• Taller. Gestió de les emocions. A partir d'11 anys.

• Taller. Inici animació.

• Taller. Els pastorets.

• Taller d'arts plàstiques.

• Taller. Girona temps de flors.

• Taller d'educació emocional amb cavalls.

• Taller. Despertar la creativitat a través del Ioga.

• Taller. Llenguatge, comunicació i escriptura creativa.

• Taller. Cuina creativa i conscient.

• Taller. Adornem la casa per Nadal.

• Informe de NACE sobre bulling i altes capacitats.

• És va fer: II Congreso internacional en altas capacidades, GIRONA 2018. UdG-FANJAC. Web congrés i + info....