REALITZACIÓ DE CIRCUÏTS: Material: Tan divers com sigui possible. Agrupament: Això dependrà del nombre d'alumnes. Si són pocs, podeu fer que ho fagin tots junts, sinó a través d'estacions. Desenvolupament: Tot és decidir què volem fer. Aquí teniu uns quants exemples amb la mateixa base.
CURSES DE RELLEUS: Material: - Agrupament: Grups de 3 Desenvolupament:
JOC DE LES TORTUGUES: Material: - Agrupament: gran grup. Desenvolupament:
CAMINEM SENSE TOCAR-NOS: Material: - Agrupament: 2 grups. Desenvolupament: Es fan 2 grups a uns 15 m. aproximadament. Cada un dels grups ha de passar a l'altra banda simultàniament i sense tocar-se, però de la manera que digui el MEF: caminant, corrents, de costat, quadrupèdia, un grup d'una manera i l'altre d'una altra... SALTAR A CORDA: Material: 1 corda llarga / 1 corda individual per infant Agrupament: Individual o petit grup. Desenvolupament: a). (individual) Saltar indivudalment amb la corda. Es pot fer perquè experimentin com saltar (peus junts, pota coixa, endavant, endarrere, ràpid, a poc a poc...), treballar específicament el salt, perfeccionament... b). (petit grup). Saltar amb la corda gran. Pot començar el MEF i un altre infant agafant la corda. Personalment, prefereixo que no entrin saltant, sinó que es col·loquin i siguin ells/es els qui indiquin quan fer moure la corda. Si han d'entrar amb salt, considero que ja han d'haver treballat molt prèviament. EL RELLOTGE: Material: Una corda llarga. Agrupament: Petit grup. Desenvolupament: Un infant el col·loca en el centre amb un cap de la corda. Comença a girar sobre si mateix i a la que la corda es comença a aixecar una miqueta del terra diu "Entreu!" i els companys/es han d'entrar. L'objectiu és saltar cada cop que ve la corda sense ser tocat en cap moment per aquesta. FEM DE CAMBRERS: Equilibri sobre els objectes. Material: Plat i pilota. Agrupament: depenent l'objectiu. Desenvolupament: a). (individual). Agafem el plat i la pilota i amb els peus quiets, hem d'intentar fer tots els moviments possibles amb el braça sense que caigui la pilota. b). (Individual). El mateix que l'anterior, però caminant endavant, endarrere, donant voltes sobre nosaltres mateixos... c). (grups de 3). Curses de relleus sense que caigui la pilota. Amb una mà, dues mans, la bona, la que no va tant bé... BALL DE L'STOP. Material: - Agrupament: gran grup Desenvolupament: Els infants es van desplaçant lliurement i a la senyal de STOP, s’han d’aturar i mantenir l’equilibri en aquella posició. Variants: poden anar imitant animals, objectes o accions mentre es desplacen. PICA VIVA. Material: 1 pica per infant. Agrupament: individual Desenvolupament: Han d'aguantar la pica amb un dit, la mà, el peu... També es pot fer caminant, quiets, donant la mà al company/a per saludar-lo... EL PÈNDUL: Material: - Agrupament: Grups de tres. Desenvolupament:
CIRCUÏT D'EQUILIBRI: Material: Les vores amb desnivell del pati. Agrupament: gran grup Desenvolupament: a). Han d'anar caminant sense caure o intentant caure el menor nombre de vegades possible. b). Aguantar quiets el major temps posssible. PESTE ALTA. Material: - Agrupament: gran grup Desenvolupament: Hi ha un infant que pilla i els altres van corrent en dispersió per tot el pati però per salvar-se han de pujar algun lloc. Qui pilla solament pot agafar als que toquin de peus a terra. FEM DE COTXES: Material: un cercle per infant, senyals de tràfic elaborades en l’àrea de plàstica. Agrupament: gran grup Desenvolupament: Cada infant duu un cercle com si fos el volant del seu cotxe. Han d’anar per les línies del camp sense poder-se sortir. En cas de topar, poden fer marxa enrere. Hi ha també infants que fan d’ambulàncies, policies... Amb les àrees de plàstica i socials, es poden elaborar senyals de tràfic que caldrà respectar.
COMECOCOS: Material: - Agrupament: petit grup. Desenvolupament: Joc del pilla-pilla amb la variant que únicament es poden desplaçar per les línies pintades del camp (totes). Pot pillar un o es pot fer per grups. Cada cop que un és pillat es converteix en pedra (assegut amb les mans al cap). A cada canvi, les pedres passen a pillar. EQUILIBRI PER PARELLES: Material: - Agrupament: Per parelles. Desenvolupament: Col·loquem els infants per parelles i els proposem que trobin l'equilibri:
POLS D'EQUILIBRI: Material: - Agrupament: Per parelles. Desenvolupament: L'objectiu és fer moure el peu del company/a intentant promoure l'astúcia més que no pas la força; aprofitar-se que tira de mi per anar cap a ell i desastabilitzar-lo. Pot ser lluita de galls, agafats amb la mà, quadrupèdies, lluita de culs... ACTIVITATS AMB CERCLES: Material: 1 cercle i una pilota per infant. Agrupament: individual. Desenvolupament: Ens col·loquem dins del cercle sota la consigna que no en podem sortir.
Totes aquestes activitats es poden complicar si l'objectiu és passar la pilota al company/a amb aquestes variants (passar, picar de mans, rebre) TRANSPORTAR PILOTES PER PARELLES: Material: una pilota per parella. Agrupament: per parelles. Desenvolupament: Els infants han de transportar pilotes per aprelles tocant-les només amb la part anomenada pel MEF:
EXPERIMENTEM DIFERENTS MANERES DE LLENÇAR LA PILOTA Llençaments i recepcions. Material: 1 pilota per parella. Agrupament: Per parelles. Desenvolupament: Ens col·loquem per parelles. L'objectiu serà passar-nos la pilota de diferents maneres, intentant observar les característiques de cada tipus de llençament.
Recordem que l'EF a primària es basa molt en l'experimentació, per tal, si fem servir diferents tipus, de pilotes (mides, textures, pes) dotarem a l'infant de més experiències motrius. LES 10 PASSADES: Llençaments i recepcions Material: 1 pilota per grup. Agrupament: petit grup / gran grup. Desenvolupament: a). (petit grup) Cada grup haurà d'intentar fer 10 passades amb la pilota sense que aquesta caigui ni sigui agafada (llençament de voley amb la punta dels dits sense possibilitat a agafar-la). b). (gran grup) Dos equips. Cada equip haurà de passar-se la pilota 10 vegades sense que l'altre la intercepti. En aquest cas, la pilota es pot agafar, però no podem moure'ns mentre tinguem la pilota. JUGUEM AMB LA INDIACA!
JUGUEM A BITLLES. Material: 3 cons, una pilota petita i algun suport per fer caure. Agrupament: Petit grup. Desenvolupament:
LLENÇAR EL CERCLE. Material: 1 con i 1 cercle. Agrupament: Petit grup. Desenvolupament:
GIRS: Material: 1 cercle per infant. Agrupament: Individual. Desenvolupament: Col·locats dins del cercle, cada infant haurà de saltar fent:
|