EL TITELLA. Tornada a la calma Material: - Agrupament: per parelles. Desenvolupament: Per parelles, un d’ells s’imagina que és una titella i que no es pot moure per pròpia voluntat. Serà l’altre qui decideixi quins fils mou i quins deixa de moure. Com que resulta difícil fer-ho al natural, es proposa que la titella només baixarà els braços, cames... quan l’altre talli els fils. NINOTS DE DRAP. Tornada a la calma Material: - Agrupament: Per parelles. Desenvolupament: Per parelles. Un dels dos és com un ninot de drap, no té esquelet i no es pot moure. L’altre podrà fer que aquest adopti nombroses postures. En el terra. LA GOTA D'AIGUA. Tornada a la calma / Estructura corporal Material:- Agrupament: per parelles, individualment o en gran grup. Desenvolupament: És una activitat de tornada a la calma que es pot fer en gran grup. Estirats al terra i amb els ulls tancats, s’imaginen que una gota d’aigua els hi va lliscant per les parts del cos que diu el MEF. Variant: per parelles un fa de gota d’aigua i li va passant el dit suaument per les parts que diu el MEF. MASSATGE DE PILOTES. Tornada a la calma Material: una pilota tova i gran per cada infant. Agrupament: individual Desenvolupament: Cada infant té una pilota i li fa un massatge buscant que la pilota estigui relaxada. Insistir en que els massatges són suaus i delicats. L'ESCULTOR. Tornada a la calma Material: - Agrupament: subgrups o gran grup. Desenvolupament: Tots els infants estan quiets mentre un d’ell els va col·locant on i com vol. BORDA GOS, BORDA. Tornada a la calma / Joc sensorial Material: un mocador negre Agrupament: subgrup o gran grup. Desenvolupament: En cercle, un amb els ulls tapats col·locat en el mig, gira sobre sí mateix unes vegades. Diu BORDA GOS, BORDA i a qui assenyala borda. Després haurà de descobrir qui ha estat. ROBOTS SENSE PILES. Tornada a la calma Material: - Agrupament: gran grup Desenvolupament: Ens desplacem lliurement, però som un robot que se li acaben les piles lentament, fins a parar-se, ens relaxem estirats i fem una breu reflexió de la sessió. ESTÀTUES DE GEL. Tornada a la calma Material: - Agrupament: tasca individual Desenvolupament: Ens imaginem que som estàtues de gel com aquelles que es fan en llocs molt i molt freds. Però mica en mica comença a fer més i més calor, perdem la forma, ens anem fonent i al final ens convertim en un bassal d’aigua. FEM SILUETES! Tornada a la calma Material: una corda per infant Agrupament: per parelles Desenvolupament: Per parelles, un es posarà al terra formant una figura i el company haurà de seguir el contorn de la figura amb l’ajuda de les cordes. Un cop fet això, el que estava a terra s’aixeca i sort de la silueta que ha deixat. Ara el seu company haurà d’intentar posar-se de la mateixa manera que estava l’altre. Quan l’aconsegueix, es canvien els rols. EL DISTRET. Tornada a la calma Material: - Agrupament: gran grup Desenvolupament: un nen/a amb els ulls tapats ha de passar enmig d’un passadís de nens col·locats a dos metres de distància que representen arbres d’un passeig. A l’altre extrem del passeig hi ha un objecte que ell ha d’agafar sense tocar els arbres del passeig. LA MOSCA CEGA. Tornada a la calma Material: Agrupament: gran grup Desenvolupament: Hi ha un cercle i un nen amb els ulls tapats a dins que és la mosca cega. Aquest nen cridarà a dos nens que estan al cercle i s’hauran d’intercanviar els llocs sense ser tocats per la mosca. ESCRIURE NÚMEROS/LLETRES. Tornada a la calma Material: - Agrupament: per parelles Desenvolupament: Per parelles i d’esquenes, un infant escriu una lletra/número a l’esquena de l’altre. Aquest haurà d’endevinar quin és el número o lletra que li ha escrit al darrera. Variants: Dir prèviament si escrivim un número o una lletra.
|