Planificació de la recerca
Disseny del pla de treball.
-
FASE DE DOCUMENTACIÓ: durant la fase de documentació s'efectuarà una recerca bibliogràfica temàtica de material d'interès per al seu ús en el projecte en suport paper i/o en suport electrònic.
-
FASE DE DISSENY: s'estructurarà i classificarà tota la informació obtinguda durant fase de documentació per al seu posterior processament. Es dissenyaran i validaran les eines de recollida de dades i es determinaran els centres de la mostra d'estudi.
- FASE DE TREBALL DE CAMP: durant aquesta fase en realitzaran les visites al centres prèviament seleccionats de la mostra per tal d'efectuar les entrevistes i la recollida de dades.
- FASE D'ANÀLISI: un cop recollida tota la informació documental i extreta de l'estudi de casos, es procedirà a ordenar-la i analitzar-la detalladament.
- FASE DE SINTESI: finalment es redactarà una memòria de tot el projecte amb les conclusions de la recerca que es lliurarà a la tutoria d'investigació del DEA per tal que en faci l'avaluació
Desglossament de tasques.
- La fonamentació teòrica i la consulta de fonts documentals diverses.
- El disseny metodològic.
- La recollida de dades en els centres seleccionats a la mostra.
- L'anàlisi de les dades obtingudes.
- La síntesi de resultats.
La redacció de la memòria final que ha d'incloure: la proposta de disseny d'un projecte directiu per al tercer institut d'Amposta, els principis pedagògics proposats per al seu projecte educatiu i les conclusions de la recerca.
- Constitució d'un equip impulsor de recerca per al projecte del centre de nova creació .
- Anàlisi de documentació i consulta bibliogràfica.
- Elaboració d'informes parcials, síntesis de conclusions i mapes conceptuals.
- Discussió, i revisió de resultats parcials de la recerca entre l'equip impulsor.
- Seguiment de l'estat de desenvolupament del projectes d'obra del centre de nova creació.
- Reunions de treball amb experts, tècnics docents i responsables de l'administració educativa.
- Demanda d'assessorament i col·laboració amb la Inspecció Educativa.
- Participació en activitats de formació intensiva sobre planificació estratègica i autonomia de centre.
- Participació a nivell experimental en els grups de treball en xarxa del Projecte de Qualitat i Millora Contínua del Departament d'Educació.
- Participació en jornades i cursos de gestió de la qualitat.
- Formació continuada en integració de tecnologies a l'aula, aprenentatge per competències i treball per projectes.
Temporització i calendari de treball previst.
|
fig.01 Temporització i calendari inicialment previst |
A la part superior podem observa la imatge corresponent al calendari de desenvolupament de les fase de treball inicialment previst. Aquest calendari ha sofert modificacions en relació a les previsions. En primer lloc la fase de documentació bàsica es va estendre fins al mes de novembre-desembre i de fet la consulta bibliogràfica ha estat continuada al llarg de tot aquest mesos donat el gran volum de documentació a consultar per l'extensió temàtica del treball. Aquest endarreriment de dos mesos s'ha acabat traslladant a tota la resta de fases, provocant que la redacció de la memòria no quedés enllestida fins a finals de setembre i la presentació de resultats de la recerca per al DEA es traslladés al mes d'octubre. Aquestes han estat les incidències principals en relació a la planificació feta.
Llicenciat sota la Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 License
Marià Cano Santos (mcano@xtec.cat)