Taller de cuina IES Ramon Barbat Vila seca

Taller de cuina

Estratègies metodològiques

El taller de cuina de l'Aula Oberta inicia als alumnes en la recerca i experimentació gastronòmica. Veiem la qualitat dels aliments, la seguretat a la cuina, la higiene i per descomptat, cuinem.

Aquest taller es distribueix en 3 hores de classe:

• 1 hora (dimecres 12:30 h a 13:30 h del matí) es tria els productes relacionats amb la recepta que elaborarem dijous següent. Calculem el preu final del plat elaborat utilitzant la base de dades de productes d'un hipermercat via telemàtica. Es redactarà la recepta i es penjarà al Moodle de la pàgina web del centre. I finalment es decideix que cal comprar per la recepta.
  • 2 hores (dijous 15:30 h a 17:30 h de la tarda) Per cuinar la recepta escollida i endreçar la cuina.

S'aprèn a estar a la cuina i a comportar-se sense riscos innecessaris.

També es treballen dintre del taller continguts del tipus: dieta. Com ha de ser una dieta equilibrada. Què és la dieta mediterrània. Què són els nutrients i la piràmide nutricional.

Les receptes s'escullen seguint els següents criteris:

1. Dificultat mínima

2. Temporització inferior a dues hores

3. Època de l'any. S'introdueix plats tradicionals associats a fetes populars: cuina de tardor i de Castanyada i cuina de Nadal , cuina de Carnaval, cuina de Setmana Santa, plats de primavera i d'estiu.

4. Receptes triades pels alumnes.

Es farà una distribució de tasques a fi de mantenir neta i endreçada la cuina d'una forma equitativa i entre tots. Es faran parelles que cada setmana i de forma alternada faran: rentar plats, netejar taula i zones de treball, escombrar i rentar el terra, i treure la brossa (prèviament classificada i separada en: orgànica, plàstic i llaunes i paper...)

Programació