Les TIC i la gestió dels centres educatius:

Autoritzacions

Advertiment: Aquest apartat no és cap guia oficial de l'Administració educativa catalana

Responsabilitat legal, educació  i TIC

Anàlisi i prevenció de riscos

Espais web
Fòrums , xats i blocs
Carpetes en xarxa
Intercanvi de fitxers
Monitorització
Protecció de dades

Gestió educativa dels usos de les TIC

Carta d'usos
Autoritzacions

1. Autorització de publicar el treball d’una alumne/a en un lloc web

Les persones sotasignades (nom de l’alumne/a) i (nom de la persona titular de la pàtria potestat) com a representant legal, estem d’acord que les fotografies, dissenys, textos o qualsevol altra mena de creació (en cada cas s’ha d’identificar bé l’obra a què es fa referència) de (nom de l’alumne/a) siguin publicades a l’espai web del centre durant el període de temps que la direcció del centre consideri oportú. (S’hi pot afegir la condició que no aparegui el cognom ni cap altra dada de caràcter personal).

1. Autorització de publicar les obres d’un tercer en un lloc web

Autoritzo (nom del centre educatiu) a publicar (especifiqueu el nom o una descripció de l’obra ben precisa) a l’espai web (nom de l’espai + URL) o el de qualsevol altre espai web de què l’esmentat centre pugui esdevenir titular.

Garanteixo que sóc legítim/a titular dels drets d’autor/a i em comprometo a indemnitzar l’entitat en cas que d’altres persones en reivindiquin els drets.

Aquesta autorització només és vàlida a condició i té una durada de (consigneu-hi la durada). Obliga qualsevol persona que hi pugui tenir drets de successió.

1. Autorització per publicar una fotografia per part d’una persona titular de drets d’autor/a

Consento a la publicació de la foto (descriviu-hi la foto o bé annexeu-hi la còpia) a l’espai web de (nom de l’espai + URL) o el de qualsevol altre espai web de què l’esmentat centre pugui esdevenir titular. Aquesta autorització és atorgada sense límit temporal (si hi hagués límit, consigneu-lo) i de forma no exclusiva a condició que l’espai web conservi la seva finalitat educativa i sense afany de lucre.

1. Autorització de publicació de fotografies d’alumnat identificable al web

Les persones sotasignades (nom de l’alumne/a) i (nom de la persona titular de la pàtria potestat en cas de menors de 14 anys o menors de divuit que no estiguin en condicions d’expressar el consentiment) com a representant legal, estem d’acord que les fotografies on hi aparegui (nom de l’alumne/a) de forma clarament identificable siguin publicades amb finalitats educatives i sense afany de lucre en qualsevol format (imprès o electrònic).

Així mateix, consentim que siguin publicades en forma d’anuari (acompanyades de nom i cognoms) tant en format imprès com al web del centre (nom de l’espai + URL) o el de qualsevol altre espai web de què l’esmentat centre pugui esdevenir titular.

Laia Martín, 2005    Advertiments diversos        Retorn a pàgina principal        Noves tecnologies, nous reptes en la convivència dels centres docents