Fem taules i gràfics

Del treball de Gerard Marull i Mohammed Choho - curs 2005/06
Recompte de freqüències i gràfics de variables "individuals":
- Continueu treballant amb el full de càlcul que heu desat en l'activitat anterior.
- Per cada columna/variable, feu el resum/recompte de freqüències en una taula de freqüències.
- Si les dades presenten molts valors diferents, convé agrupar-les en intervals de classe.
- Expresseu les freqüències en forma absoluta i també en forma de percentatge, en dues columnes separades.
- Per cada columna/variable, feu un gràfic de la taula de freqüències. Heu d'escollir el tipus de gràfic que representi millor els valors de la variable.

Del treball de Jordi Font Saballs i Jordi Plaja Fernandez - Curs 2005/06
També és interessant comparar dues, o més, variables (curs i ..., sexe i ...):
- Feu la taula de contingència (taules creuades) i el gràfic de barres conjunt d'almenys una parella de variables.
- Deseu el nou document (anomena i desa...) amb els vostres noms, afegint -grafics al final del nom del document. Per exemple: MariaJoan-grafics.xls.
- Compartiu aquest document amb el profesor/a, pel procediment que us indiqui.
interval de classe m Agrupació de valors d’una variable quantitativa
contínua per tal de facilitar-ne la interpretació mitjançant taules o
gràfics. Conté tots els valors que es troben entre el valor mínim i
màxim que delimiten l’interval. [conceptes bàsics] |
Recursos:
Animacions de Raül Fernàndez:
- Obtenció de la taula de freqüències
- Taules dinàmiques
- Com fer gràfics amb Excel ( Animació del curs introducció al full de càlcul de Pep Bujosa I Antoni Gomà:)
Llicenciat sota la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License
Treball d'Estadística