Fem taules i gràfics

Icona iDevice Organitzem les dades i fem gràfics (diagrames)

gràfic de barres

Del treball de Gerard Marull i Mohammed Choho - curs 2005/06

Recompte de freqüències i gràfics de variables "individuals":

  • Continueu treballant amb el full de càlcul que heu desat en l'activitat anterior.
  • Per cada columna/variable, feu el resum/recompte de freqüències en una taula de freqüències.
  • Si les dades presenten molts valors diferents, convé agrupar-les en intervals de classe.
  • Expresseu les freqüències en forma absoluta i també en forma de percentatge, en dues columnes separades.
  • Per cada columna/variable, feu un gràfic de la taula de freqüències. Heu d'escollir el tipus de gràfic que representi millor els valors de la variable.
gràfic de sectors
Del treball de Jordi Font Saballs i Jordi Plaja Fernandez - Curs 2005/06

També és interessant comparar dues, o més, variables (curs i ..., sexe i ...):

  • Feu la taula de contingència (taules creuades) i el gràfic de barres conjunt d'almenys una parella de variables.
  • Deseu el nou document (anomena i desa...) amb els vostres noms, afegint -grafics al final del nom del document. Per exemple: MariaJoan-grafics.xls.
  • Compartiu aquest document amb el profesor/a, pel procediment que us indiqui.

interval de classe m Agrupació de valors d’una variable quantitativa contínua per tal de facilitar-ne la interpretació mitjançant taules o gràfics. Conté tots els valors que es troben entre el valor mínim i màxim que delimiten l’interval. [conceptes bàsics]
(Del glossari estadístic de l'IDESCAT)

Llicenciat sota la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License

Treball d'Estadística