Redactem un informe

Icona iDevice Redactem l'informe del treball!

Heu escollit unes variables per treballar i heu calculat paràmetres estadístics de cada variable. Heu resumit les dades en taules de freqüències i taules creuades. Heu fet gràfics de cada variable individual i de variables agrupades.

Observeu també els valors dels paràmetres estadístics, principalment la mitjana i la desviació estàndard i calculeu-ne de nous, per submostres, com ara la mitjana de ... per a als nois i la mitjana de ... per a les noies, etc.

Ja teniu prou informació. Ara toca interpretar-la i treure conclusions. Observeu tota la informació numèrica i gràfica que heu recollit i penseu com la podríeu resumir.

• Què heu observat? Quina és la composició de la mostra? Hi ha més nois que noies enquestades? La mostra està equilibrada per cursos?
  • Què us sembla que podeu dir dels companys i companyes enquestats?
  • Hi ha semblances o diferències en alguna de les variables estudiades, segons el sexe?
  • L'edat influeix en els valors observats? I el curs?
  • Alguna de les parelles de variables estudiades poden estar relacionades?
  • ... ?

Escolliu un títol adient, quins apartats tindrà el vostre resum, quines seran les conclusions, quines taules o quins gràfics copiareu per il·lustrar el vostre informe.

Aquest resum el podeu fer en un document de text amb imatges o bé, si ho preferiu, podeu crear una presentació, o escriure un article en el vostre blog... d'un equivalent a quatre folis com a màxim, amb imatges incloses.

Al final, expliqueu també què us ha semblat aquesta activitat: com us heu sentit, què heu après, què us ha sorprès, què no us ha agradat...

Compartiu el vostre informe amb tota la classe.