Recollim les dades

Icona iDevice Passem les enquestes!
El secretari/a ha acabat de posar a punt el qüestionari de l'enquesta i n'ha fet fotocòpies. Recordeu-li que s'han de numerar totes les enquestes abans de repartir-les. Un cop repartides les fotocòpies, ja podeu anar a passar les enquestes.

Cada estudiant passarà l'enquesta a una mostra de cinc persones. Haureu d'escollir cinc companys i/o companyes de cursos diferents, des de 1r d'ESO fins a Batxillerat, inclòs el vostre curs. Els hi passareu una enquesta a cada un perquè la responguin i recolliureu les enqueses complimentades amb  les respostes.

Nota: Si es disposa de les adreces d'email de l'alumnat del centre, es pot crear un formulari de GoogleDocs amb les preguntes de l'enquesta i enviar-lo per email perquè el respongui tot l'alumnat del centre. En aquest cas obtindrem automàticament un full de càlcul amb totes les respostes tabulades i es podrà treballar amb una mostra força gran (mai aconseguirem que contesti tothom!).

Icona iDevice Tabulem les respostes!
Tot i que podem recollir els qüestionaris en paper, per tabular les respostes és molt més pràctic crear un formulari de GoogleDocs. Aquest formulari el pot crear el mateix alumne/a secretari/a, o el professor/a amb un compte Google, i es pot publicar i compartir-lo amb la classe, per email, o millor a través de l'entorn virtual d'aprenentatge.

El primer camp del formulari serà el número d'identificació de l'enquesta, al que anomenarem Id (identificador), que servirà per trobar l'original de l'enquesta si tenim dubtes sobre com l'hem entrada. El GoogleDocs ens crea automàticament el camp "Marca de temps".

Entrareu les respostes en el formulari treballant per parelles: cada parella entrarà les respostes de les seves 10 enquestes.

Un cop entrades totes les enquestes, cal repassar el full de càlcul del formulari per comprovar que no hi hagi cap fila amb errors evidents, amb columnes buides, o amb dades incongruents. Aquestes files "dolentes" s'han de revisar (buscant l'enquesta corresponent en paper) i si és possible esmenar-les o en cas contrari eliminar-les.

Finalment, compartirem amb tota la classe les dades entrades en el formulari en format full de càlcul (ho podem fer per email, o millor a través de l'entorn virtual d'aprenentatge). Aquest full de càlcul serà el document de treball, amb les dades "en brut", a partir del qual començarem l'estudi estadístic, treballant per parelles.

Aspecte de les dades en brut
Fragment de taula de GoogleDocs del treball del curs 2009/10

Nota: si entrem les enquestes en un formulari de GoogeDocs, també podem obtenir automàticament tots els resums i gràfics. Però l'objectiu d'aquest treball és aprendre a fer-ho amb un full de càlcul!