Seleccionem una mostra

Icona iDevice A qui enquestarem?
mostra f Subconjunt d’una població que s’utilitza per explicar característiques del conjunt d’aquesta població. Generalment se simbolitza amb la lletra n. [inferència estadística] Vegeu animació
(Del glossari estadístic de l'IDESCAT)

La població objecte del nostre estudi estadístic és l'alumnat de l'institut, si el grup classe no dexideix alguna altra cosa. Gairabé sempre és massa feina enquestar a tothom. De fet, se sap que n'hi ha prou amb les dades d'una mostra suficientment gran per poder obtenir resultats molt propers als que obtindríem amb la totalitat de la població.

Però perquè els resultats siguin fiables cal seleccionar la mostra adequadament. Un mètode consisteix en triar a l'atzar els components de la mostra, és a dir, obtenir una mostra aleatoria.

En el cas d'aquest treball, cada alumne/a seleccionarà cinc persones per enquestar, pertenyents a cusos diferents, des de primer d'ESO fins a Batxillerat.