BRETANYA

Juliol 1985

1-07-1985 Sortim a les 6 del matí. El grup el formem: ADELINA, LLUÍS, SARA i LLUÍS / MARIONA, JOAN CASTELLÓ i JORDI / PURI, JOAN i PAU.Sortim amb 2 cotxes i passem per l’autopista direcció Toulouse i Bordeaux… Fem varies aturades per descansar i arribem a La Rochelle a les 17h. L’alberg és magnífic, sembla un hotel. Dormir ens costa 32 FF i sopar a l’alberg 30 F per persona.Anem a veure la ciutat: les fortificacions, el port, … La Rochelle és el port esportiu més important de França i un dels més importants del món.Els nens pugen a un antic carrusel

2-07-1985 Al matí anem cap a Les Sables d’Olonne. Busquem l’alberg i ens costa una mica trobar-lo, està situat sobre una petita muntanya, era un antic far de banderes.Varem anar a la platja, on vam veure per primera vegada el que realment era una marea, mentre ens estàvem banyant vàrem haver de fer córrer les tovalloles varies vegades per què no es mullessin . La sorra era plena de petxines. L’alberg era acollidor al màxim, tothom feia la seva vida amb molt de respecte vers els altres. Hi havia un ambient “hippie” anys 60. La dutxa estava al passadís, a la vista de tothom,… A la tarda anem al zoo, molt ben cuidat però amb pocs animals.

3-07-1985 Estem encara a Les Sables d’Olonne. Aprofitem el matí per anar a la platja, dinem aviat a l’alberg i sortim en direcció Quiberon. Busquem l’alberg; està bé però la cuina una mica bruta potser degut a que hi havia força gent. Està situat al centre de la península de Quiberon a 400 metres de la platja i a un kilòmetre del centre del poble. Està obert tot l’any. Al vespre anem a passejar per la platja.

4-07-1985 Al matí anem a veure “La côte sauvage”. Anem a dinar a Carnac i a la tarda visitem els menhirs i els alineaments de Carnac. Tornem a dormir a Quiberon.

5-07-1985 Ens aixequem i al matí vam visitar Concarneau. En aquest poble els nens van pujar a uns antics “caballitos” que hi havia al passeig.A la tarda marxem cap a Quimper, on visitem la seva famosa catedral, els seus carrers antics, … Ens quedem a dormir a l’alberg de Quimper.

6-07-1985 Ens banyem a Perros Guirec. La costa és meravellosa. Dormim a l’alberg del Castell de Paimpol. Passegem per la ciutat i comprem gambes que mengem per sopar ( a l’alberg tothom ens mirava).7-07-1985Al matí del diumenge anem amb un petit barco fins a l’illa de Breath. Passem el dia allà, per poder-hi arribar em de deixar el cotxe en un pàrking. A la tarda anem a Cap Fréhel i ens aturem a dormir a Dinard.

8-07-1985 Ens aixequem i hem decidit anar a veure l’illa de Jersey ( en territori britànic). El matí per esperar el barco vàrem fer un vol per Sant Malou, un lloc molt bonic.L’excursió va resultar molt pesada. Molta calor, una guia gran que explicava les coses malament i amb moltes dificultats per entendre-la. La primera dificultat ja la vam tenir a la frontera, al arribar a Jersey no ens volien deixar passar ja que no portàvem passaports (al comprar els bitllets ens havien assegurat que no tindríem problemes). Vam tindre sort que el policia havia viscut uns anys a Gibraltar, parlava castellà i li vam caure bé ( 3 famílies amb nens petits! ).Vam fer la volta a tota l’illa, a l’autocar tothom dormia mentre la guia explicava les anècdotes referides sobretot a la segona guerra mundial quan els alemanys van ocupar l’illa. Això si, anem a dinar alRitz, encara que al final ens exigeixen propina ( no estàvem acostumats). A la tarda vam visitar una pottery molt bonica. Vam visitar l’illa amb el vaixell CONDOR 5. Una hora de viatge. Ens va costar 317 F els grans i 234 F els petits) amb el dinar inclòs. És un port franc. Vam dormir a Dinard.

9-07-1985 Al matí vam visitar les costes de Cap Grouin, un paisatge molt semblant al de la Costa Brava. A la tarda vam visitar la famosa abadia del Mont Sant Michel. La major part d’aquesta abadia va ser construïda el segle XIII en estil gòtic, però també i trobem restes de preromànic, romànic i neoclàssic. Al moment que hi vam arribar la marea es trobava en el punt més baix, ens van dir que s’havia allunyat 13 km.Vam anar a dormir a Caen, una ciutat que va quedar destrossada amb la 2ª guerra mundial. Té una església molt bonica. Vam dormir en un centre de sejour, és com un hotel. Ens va costar 1000 ptes dormir i esmorzar.

10-07-1985 Anem a veure les platges del desembarcament: Cabourgh, Arromanches, ... Dinem a Courseulles, en un pique-nique. Visitem el museu històric d’ Arromanches.Després vam visitar la Pointe de Hoc i la platja d’Omaha, dos dels llocs més famosos del desembarcament americà.Dormirem a Cherbourg.

11-07-1985 Al matí vam visitar el cementiri alemany de La Cambe, 10.000 morts, tots al voltant dels 20 anys i enterrats de 2 en 2. A la tarda vam visitar el cementiri americà de saint Laurent al costat de la platja d’Omaha. Tots dos cementiris estan cuidats al màxim.Comencem a tornar cap a casa i anem a dormir a Alençon.

12-07-1985Anem a dormir a Vichy, 100 F preu total per dormir.