![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
Exercicis
|
|||||||||||||||
Programari estàndard en entorn Windows i OppenOffice Ceguesa i baixa visió |
||
El control de les aplicacions Windows pot realitzar-se en la majoria de casos a través del teclat, per tant, un alumne cec podrà sense massa dificultats realitzar les mateixes tasques que els seus companys vidents, i l'alumne de Baixa visió també podrà fer-ho utilitzant el magnificador de pantalla Zoomtext. L'alumne amb discapacitat visual pot:
Això vol dir que els alumnes de baixa visió o amb ceguesa poden assolir la majoria de competències bàsiques en TIC del cicle superior de Primària i de l'ESO. El mestre però haurà de tenir en compta el temps que necessita l'alumne per a realitzar la tasca i les limitacions en aspectes de distribució en el full. En aquesta pràctica revisareu: |
||
Principals limitacions | ||
![]() |
Limitacions dels alumnes amb ceguesa::
|
|
Presentacions en Powerpoint o OpenOffice Impress | ||
![]() |
L'alumne amb ceguesa pot crear presentacions senzilles seguint algunes directrius:
Per incorporar imatges li caldrà l'ajut d'una persona vident. Les animacions a les diapositives interfereixen la presentació amb el revisor de pantalla Jaws. |
|
Feu clic al fitxer exemple per visualitzar un model de presentació. | ||
Alguns consells amb Excel o OpenOffice Calc | ||
A l'ajut del programa (F1) podeu consultar les funcions d'accessibilitat d'Excel i les tecles de mètode abreujat. Podeu fer la mateixa consulta en OpenOffice Calc.
|
||
![]() |
Mireu el següent exemple amb el Jaws i veureu com el llegeix.
|
|
![]() |
||