EL SHOW DE TRUMAN
(1998) dirigida per  Peter Weir

Protagonistes: Jim Carrey és Truman Burbank, Laura Linney és Meryl/Hanna Gill, Blair Slater és el jove Truman

Resum: Truman és un home que viu, sense saber-ho, una vida falsa. El seu pare, un productor de televisió fracassat, el va utilitzar per tenir èxit i guanyar diners. Truman viu en una petita ciutat i treballa com a venedor d'una companyia d'assegurances. Té una dona normal i corrent, els veïns també són, aparentment, gent normal i corrent. Però, Truman ignora el fet que el lloc on viu és un gran estudi de televisió, amb càmeres amagades per tot arreu, i que la resta de la gent que hi viu són actors, que desenvolupen els seus papers en el serial de televisió més popular del món : El show de Truman. Truman pensa que és un home ordinari amb una vida ordinària i no té n'hi idea de que l'exploten.

Fins que arriba un dia en què les coses comencen a fallar i Truman comença a sospitar de la realitat de la seva vida i de tot el que l'envolta. Truman desitja veure el món que hi ha més enllà de la ciutat on viu, i aleshores descobreix que no tot és el que sembla ser.

Preguntes:

1. Per què té tant d'èxit el Show de Truman entre els espectadors?

2. Quin és el missatge que transmet als televidents, el Show de Truman?

3. Un cop has vist la pel·lícula, creus que la televisió és un mitjà d'engany?

4. És ètica l'actitud del pare de Truman? per què?

5. Quan Truman descobreix la realitat, és ètica la seva actitud? Què havia d'haver fet?