CINEMA I PSICOLOGIA
"EL PRÍNCEP DE LES MAREES" 1992

Fitxa tècnica i sinopsi

Títol original "The Prince of Tides".

Direcció: Barbra Streisand. Intèrprets principals: Nick Nolte, Barbra Streisand Blythe Danner, Kate Nelligan. Durada 132 minuts. Basada en la novel·la de Pat Conroy. Ed. Versal. 1992.

Sinopsi argumental: El protagonista, Tom Wingo, és un professor de literatura casat i amb tres fills. El seu matrimoni està en crisi quan el truquen de Nova York perquè la seva germana, Savannah, ha intentat suïcidar-se. Allà coneix a la psiquiatra de la seva germana, Susan Lowenstein. Mitjançant diverses trobades amb la psiquiatra coneixerem el passat de Tom Wingo, la causa del seu estat d'ànim actual i dels intents de suïcidi de la seva germana.

Preguntes

1. Susan Lowenstein és psiquiatra o actua també com a psicòloga? quina és la diferència entre un psiquiatre i un psicòleg?
2. A quina escola i especialitat psicològica classificaries Susan Lowenstein? Per què?
3. Quin és el mètode i tècnica utilitzada per la psiquiatra? Explica en què consisteix.
4. Proposa una altra tècnica psicològica diferent a l'utilitzada a la pel·lícula i exposa els diferents passos a seguir.
5. Per què vol suïcidar-se la Savanah?
6. Totes els comportaments anormals es poden explicar per traumes infantils? Per què?
7. Aplica la teoria d’alguna escola psicològica diferent a la de la psiquiatra per ajudar Tom Wingo a superar el seu complex.
8. Trobes algun aspecte incorrecte (poc ètic) pel que fa a la conducta de la psiquiatra en tot el procés?
9. Què és el que més t'ha impressionat de la pel·lícula?
10. Consideres que el final és el més versemblant (pròxim a la realitat)? Pots proposar-ne un altre?