CINEMA I ÈTICA

DURADA: 112 minuts
NACIONALITAT i ANY: Gran Bretanya, 2000
DIRECTORS: Stephen Daldry
ACTORS i ACTRIUS: Jamie Bell, Julie Walters, Gary Lewis, Jamie Draven, Stuart Wells
GUIÓ: Lee Hall
PRODUCCIÓ: Arts Council of England, BBC, Studio Canal, Tiger, Aspect Pictures, WT2, Working Title Films
MÚSICA: Stephen Warbeck
FOTOGRAFIA: Brian Tufano

Sinopsi:
Durham, Anglaterra, durant la vaga minera de 1984. En Billy Elliot té onze anys i viu amb el seu pare, un miner vidu, el seu germà i la seva àvia. Cada setmana acut a les classes de boxa del vell gimnàs, sense posar-hi gaire interès. Un bon dia decideix afegir-se a les classes de dansa i descobreix la seva vocació, tot i que ho manté en secret davant la seva família. La senyora Wilkinson, la seva professora, s’adona del talent del seu alumne i l’ajudarà a preparar la prova d’ingrés a la prestigiosa Royal Ballet School de Londres. Els problemes sorgiran quan el seu pare s'assabenta del seu interès per la dansa i en principi s'oposarà a que el seu fill segueixi ballant.

Preguntes

1. Per què Billy prefereix la dansa? Què sent quan balla?
2. Per què el pare de Billy no vol que balli?
3. Quins conflictes apareixen a la pel·lícula? Explica alguna situació conflictiva des del punt de vista moral.
4. Hi ha oficis i activitats exclusives dels nois? I de les noies? Què no poden fer les noies? I què no poden fer els nois?
5. Quins esterotips es donen en la pel·lícula?

Guia didàctica per al professorat i material per a l'alumnat a: