RESUM: GATTACA

(per Robert Santaengracia Merino 4ESO IES Salvador Espriu - Salt Curs 01-02 )

La pel·lícula transcorre en un any llunyà a nosaltres, aquesta pel·lícula és una utopia ja que el tema i la forma de representar la pel·lícula, a hores d’ara és una gran utopia, o sigui, que és impossible.

El protagonista de la pel·lícula es diu Vincent Anton Freeman, que té un germà que es diu Anton, que és genèticament perfecte. Com a secundaris surten la "Airin" i en Jerome Morrow, que és qui ajudarà a Vincent a aconseguir el seu gran somni que és viatjar a l’espai. En aquests temps la gent, que no ha estat creada de forma artificial és tan mal vista, que és totalment depreciada.

Tot comença quan els pares d’en Vincent van tenir a Vincent provinent de la mà de Déu, o sigui, que van tenir en Vincent de la forma que s’utilitza ara, o sigui a partir de l’acte sexual amb fecundació. Com que tot transcorre en un temps futur, la pel.lícula ens diu que els nens només de néixer ja se sap a quina edat moriran i les probabilitats de les lesions que tinguin, per exemple en Vincent té un 99% de probabilitats de tenir alguna lesió cardiovascular. Els pares d’en Vincent veuen que no el poden portar a cap escola, perquè les assegurances de les escoles no cobreixen aquesta gran probabilitat de lesions. Per això els pares d’en Vincent tenen molta cura d’ell. Els pares perquè en Vincent no estigui sol volen tenir un altre fill, però aquest a partir de l'enginyeria genètica, que és com es fan els nens en aquells temps. Al cap de dos anys de néixer Vincent, neix Anton. En Vincent vol fer un pacte de sang, però l’Anton no l’accepta, però creen un joc entre ells, per veure qui és el més fort, el joc es diu la gallina. La gallina consisteix a saltar al mar i nedar fins que un dels dos es retira. L’Anton sempre guanyava fins que un dia en Vincent amb molt de valor aconseguirà guanyar-lo. Anys després Vincent com que és genèticament inferior. L’envien a una empresa a netejar. Aquesta empresa és Gattaca, una empresa on estudien i realitzen viatges a l’espai. Més tard, Vincent demana a un metge que el converteixi en un home genèticament perfecte, per això necessiten una persona que sigui genèticament perfecte i que no pugui utilitzar el seu potencial. Aquí és quan apareix Jerome Morrow, que és un home genèticament perfecte, però que va ser atropellat per un cotxe i va quedar incapacitat. El que fan és que Vincent es faci passar per Jerome Morrow i en Jerome Morrow, es farà passa quan estiguin junts per Eugiene, però que fora de la intimitat es farà passar per qui és, o sigui, per Jerome Morrow.

El fals Jerome Morrow, va aconseguir entrar a Gattaca, però no com a netejador sino com a un treballador qualsevol. Aquesta empresa té a tots els treballadors controlats genèticament, només d’entrar a treballar, ja els hi treuen una mostra de sang per veure si són treballadors del centre. Després de treballar molt dur i aconseguir camuflar-se de tots els controls rutinaris. Jerome aconsegueix que li acceptin la sol.licitud per viatjar a Tità, que és la setena lluna de Saturn. Després de saber la notícia, al mateix centre hi ha un assassinat, el del director del viatge a Tità, però això no impedeix que tot continuï, però si que empitjora una mica. A Jerome li cau una pestanya en un dels passadissos del centre i quan els detectius entren a buscar proves troben la pestanya. Quan l’analitzen troben que és d’un no vàlid, o sigui, que no és genèticament perfecte, i no és perfecte perquè és del fals Jerome, és a dir, d’en Vincent.

Els controls augmenten, però per sort, en Jerome els passa tots. En un dia de les investigacions, la seva companya de feina la senyoreta "Airin", remena en les seves coses i troba un cabell, però un cabell del veritable Jerome, ja que el fals Jerome l’havia posat allà per desfer-se de possibles sospites sobre ell. El fals Jerome comença a agafar certa amistat amb l’"Airin". Ells, al cap d’unes quantes converses i un parell de sortides amb en Jerome, acabant fent-se "novios". Un temps després l’"Airin" descobreix que en Jerome, és en Vincent, però com que l’estima molt el protegeix i el treu de més d’una situació compromesa, en una d'aquestes situacions, els hi va costar molt de sortir-ne, ja que el director de policia va a casa d’en Jerome, per sort hi havia el Jerome real, al qual li va treure una mostra de sang i va veure que era realment ell. Després el director va rebre una trucada dient-li que ja havien trobat l’assassí, el qual va ser el director en cap de Gattaca. Després el fals Jerome es troba amb el cap de policia, descobreix que és el seu germà petit, l’Anton i després de discutir una mica, van a la platja i tornen a fer el que feien quan eren petits, o sigui, anar mar endins fins que un digués prou. En Vincent torna a guanyar i aconsegueix que el seu germà l’Anton, el cregui i el deixi viure en pau.

Al final, en Vincent aconsegueix anar a l’espai i en Jerome, és a dir, l’Eugiene acaba suïcidant-se en el cremador de casa seu, on en Vincent es treia les cèl·lules mortes i després les cremava.