Projecte ciències naturals, amb coordinació amb altres matèries. IES Joan Puig i Ferreter . Curs 2007-2008

La programació que es va dur a terme a la Selva el curs 2007-2008.

El seu autor Lluís Fernando Turrens, tutor de l'aula oberta.

Aquesta programació està pensada per a alumnes d'Aula Oberta de 3r d'ESO, tots ells amb un elevat grau d'objecció escolar: rendiment acadèmic molt baix durant tota la secundària, sense hàbit d'estudi i amb problemes per adaptar-se a les normes bàsiques de convivència del centre (en alguns cas, fins i tot, amb greus problemes de conducta). A això s'afegeix el fet de què es tracta d'alumnes desmotivats i amb un fort dèficit d'autoestima i confiança en el seu potencial, la qual cosa es tradueix, entre d'altres, en una baixa capacitat de resistència a l'esforç en matèria acadèmica.
Tots aquests factors són la raó per la qual s'ha optat per incorporar, a les primeres unitats didàctiques, més sessions de repàs i reforç de les que podrien semblar necessàries, en un intent d'evitar sotmetre als alumnes a un ritme de treball massa exigent que entrés en conflicte amb la seva negativa inèrcia acadèmica.
Les diferents unitats didàctiques no segueixen cap llibre de text en particular, basant-se en una sèrie de fitxes amb activitats elaborades específicament per a aquesta programació (veure annexos), en diverses pràctiques de laboratori (veure annexos) i en un recull de materials audiovisuals diversos.
Totes les activitats d'ensenyament-aprenentatge programades es desenvoluparan dintre de l'horari escolar, sense que els alumnes hagin de realitzar cap tipus de tasca fora d'aquest.
Per la seva banda, algunes activitats han estat programades per ser portades a terme de forma coordinada amb altres matèries, destinant només una sèrie d'hores per a la seva realització i incloent l'avaluació de les mateixes dins la programació d'altres assignatures. D'aquesta manera, establint connexions entre matèries, es pretén dotar d'un major grau de continuïtat a tot el treball dels alumnes dins l'Aula Oberta, tractant de contribuir així a l'adquisició per part seva d'un compromís global per la superació dels seus nous reptes acadèmics.

Programació de ciències completa
webs ciències curs 2006-2007

El curs 2006-2007, els alumnes de l'aula oberta de l'IES Joan Puig i Ferreter , van presentar una web sobre l'aparell locomotor humà al XII Concurs de webs de ciència. És un bon material per a treballar.

L'aparell locomotor

L'aparell circulatori