Treball d'expressió oral

Dins la programació de l’aula oberta de l’IES Joan Amigó i Callau i trobem

Treball d'expressió oral

Ús i comunicació : llengua parlada.

Expressió i comprensió oral

Quan ens proposem de fer una activitat d'expressió oral amb els alumnes tindrem present:

a) crear un ambient acollidor i distès, que els alumnes estiguin a gust a l'aula en aquell moment.

b) Que les activitats que li presentem siguin motivadores i estimulants per tal que tinguin necessitat de comunicar-se, de parlar, d’escoltar el que els altres volen dir.

c) Conèixer i acceptar unes normes bàsiques de comunicació oral: respectar el torn de paraula, respectar les opinions dels altres, parlar sobre el tema que es proposa, participar de manera activa, intervenir quan se’ls demana.

d) S’oferiran models de registre diferents: el /la professor/a, mitjans de comunicació, enregistraments àudio -visuals, exposicions d’una persona especialitzada en algun tema, un documental,…

e) Afavorir que, a través de les activitats presentades, els alumnes puguin produir el màxim de llengua oral, potenciant el treball per parelles per aconseguir que els alumnes practiquin simultàniament.

Una activitat senzilla però molt important és la que porta a terme la tutora de l’aula els dilluns a primera hora del matí.

Una sessió va consistir en llegir l’article del diari proposat i després els alumnes van començar a dir el que pensaven de l’article, arribant a elaborar un petit projecte per al seu centre, que es va escriure en sessions posteriors.