V JORNADES DE DIDÀCTICA DE LA MATEMÀTICA A LES COMARQUES GIRONINES

El Grup Perímetre ja té 10 anys de vida. Durant aquests 10 anys un grup de mestres especialment preocupats per l'ensenyament de les matemàtiques a les primeres edats ens hem anat reunint moguts per la necessitat de millorar aquest ensenyament. Després d'aquesta primera dècada d'existència, i fruit de la reflexió conjunta, hem reformulat el document fundacional del Grup Perímetre ajustant-lo al moment actual. Hem considerat adient fer extensives les nostres reflexions i preocupacions a la comunitat educativa de les comarques gironines i als amics que vulguin acompanyar-nos, organitzant les cinquenes Jornades, que pretenem que siguin:
De tots, des de l'inici de l'escola bressol fins a l'educació secundària obligatòria, i obertes a totes les aportacions
Un camp de debat i de trobada per conèixer tots plegats el que s'està fent al nostre país en didàctica de la matemàtica
Un fòrum d'intercomunicació entre cicles educatius

ACTES

Conferència inaugural
"Tenim all, tenim oli, però no tenim all-i-oli", a càrrec de Carme Burgués

tallers

LLAR
D’INFANTS

1. "Experimentem amb nous materials". Berta Vila i Cristina Cardo. E.B.M. "La Cuca fera". Tona (Osona)

2. "Treballem el volum amb les capses" Dolors Brià i M. Teresa Feu Escola "La Monjoia", Sant Bartomeu del Grau

8. "Activitats amb l'aigua". Carme Jardín i Dolors Pomés. 'E.B.M. "Els Pins". Figueres
PARVULARI

3. "Ilustrem contes clàssics amb llenguatge simbòlic". Carme Aymerich. C.E.I.P. "Roca Fonda". Mataró.

9. "El sol, la lluna i les ombres que provoquen". Carme Alemany i Àngels Grau. Sant Joan de Vilatorrada (Bages)

10. Juguem i aprenem amb ampolles. Josepa García. C.E.I.P. de pràctiques de Tarragona.

PRIMÀRIA

4. "Mesurem magnituds a través de botigues". Grup Perímetre.

5. Papiroflèxia. Víctor Alesanco i David Alesanco. C.E.I.P. "Mare de Déu del Mont". Girona.

11. "Aprenentatge de l'operativitat numèrica". Josep Callís. Fac Ciències de l'Educació de la UdG.

12. "Fraccions plegant paper ". Dolors Estrada i Mercè Maeso. C.E.I.P. Puigberenguer. Manresa.
Annex imatge ->

C.S.

1r cicle E.S.O.

6. "Descobrim superfícies i volums tot construint una casa". Grup Perímetre.

7. "Els jocs del matemàtic boig". Joan Carles Ferrer. Escola Politècnica de la UdG. Imatges 1, 2 i 3.

13. "Activitats amb els reglets numèrics". Mª.A. Canals. Fac Ciències de l'Educació de la UdG.

14. "Un tomb pels recursos de probabilitat i estadística". Anton Aubanell. I.E.S. "Sa Palomera" (Blanes) i Facultat de Matemàtiques de la U.B.
Enllaç al joc

DEBATS*
1. Ens serveixen d'alguna cosa les competències bàsiques de matemàtiques?
,
coordinat per Montserrat Torra.

2. Hi ha qualitat a la "La ley de calidad de la enseñanza"?,
coordinat per Montse Casas.

3. Manipulació versus simulació a la classe de matemàtiques?,
coordinat per Jordi Arnella.

4. L'afectivitat en l'aprenentatge de les matemàtiques, coordinat per Carles Gallego.

* Conclusions a càrrec de Bea Cruset i Xavier Fernández

Fotos de la jornada: