VENÈCIA, VIENA, BUDAPEST, TIROL, ...

Juliol 1987

3-07-1987 Sortim a les 5 del matí. El grup el formem 3 famílies: ASUMPCIÓ, JOSEP, EVA / ADELINA ,LLUIS / MARIONA, JOAN, JORDI / PURI, JOAN , PAU / JOANA i una amiga ( 13 persones). Aquests número tan gran de components va fer que tinguéssim problemes per trobar lloc en alguns albergs.Passem per autopista, travessem el sud de França i anem a dormir a Bèrgam . Hi arribem cap a les 20h.Havent sopat anem a una festa que feien els comunistes. Plovia una mica però era una festa bonica amb molt d’ambient i molts bars

.4-07-1987 Anem cap a Venècia. Aparquem en un pàrking pagant a l’entrada de la ciutat i ens disposem a visitar-la. També visitem Murano.A la trada anem a l’alberg de Lido di Jesolo. Lido és una ciutat turística, al costat del mar, es bonica, tot molt net. Fem el sopar amb fogonet, no hi ha dret a cuina, però és igual, podem fer l’arròs per l’endemà. Se sent molt d’ambient a la nit ( estem al costat de la carretera que porta a la platja). Hem de dir que els encarregats no eren gaire simpàtics ( el problema de ser un grup tan nombrós) però en general no ens va anar malament.

5-07-1987 Anem ja cap a Àustria: Bruk and er Mur. Travessem els Alps per Tarvisio cap a Klagenfurt. A Austria l’autopista és gratuïta. Ens trobem amb un alberg molt especial, una senyora gran se’n cuida i ens tracta com si fóssim de la família : ens dóna el que li demanem, podem cuinar, ...Anem a veure un llac molt bonic el Grüner See.

6-07-1987 Arribem el matí a Viena. Anem a l’alberg Wien-Brigittenau, està bé, davant d’una plaça on hi mengem.Anem a passejar pel centre de Viena. Veiem l’Opera, la catedral i el Prater on hi ha la noria més gran d’Europa, o del món. En Pau va pujar-hi amb en Joani jo els vaig esperar a baix.La benzina a Àustria està a 89-94 ptes. A Itàlia estava a 128 ptes.

7-07-1987 Anem a Krems, Melk on hi ha una abadia molt famosa que surt en el llibre “En nom de la Rosa”. És molt bonica, d’estil barroc.A la tarda anem a visitar el palau de Schonbrunn, era el palau d’estiu de la princesa Sissí. De fora és un estil de Versailles, però més pobre. A dins és molt luxós i les habitacions estan molt ben conservades amb els mobles originals. A la nit anem al Prater, tanquen molt aviat. Els bancs fan de 8-12 i de 13’30 a 17H. Les botigues tanquen entre 18 i 19 h. Un chílling costava 9,35 ptes.

8-07-1987 Anem cap a Budapest. Fem el visat a la frontera, ens costa 2380 ptes cada visat. El forint és la moneda oficial està a 2’5 ptes al canvi nostre. Arribem a Budapest, rodem molta estona buscant la Central National Office, que és el lloc on van els turistes per obtenir informació . Hi arribem a les 18:03, està tancat. Anem directament a l’alberg: Student Hotel “Dr. Munnich Ferenc” Budapest XI, és un hotel, un edifici de 18 pisos. Dormin en dos pisos el 17 i el 18. No és gaire net, està una mica descuidat, sobretot els wàters, les habitacions són més correctes.

9-07-1987 Anem al matí a agafar el vaixell per anar a fer un creuer pel riu Danubi ( en Joan Castelló tenia moltes ganes d’anar-hi), sortia a les 10, molt puntual, el perdem. Agafem l’autobús nº 12 i el metro i anem a visitar la part antiga de Budapest: BUDA. Veiem la catedral, les botigues. Hi ha dones que venen “manteleries” il·legalment, la policia ho vigila. A la tarda anemamb el vaixell, és molt avorrit, 3 hores per anar a Visegrad ¾ d’hora per beure una cervesa i 2 hores per tornar. Sort que el preu estava bé.A la nit anem a sopar a la part vella, ens costa 1300 ptes ( una fortuna) mengem molt bé i amb música en viu. Mengem un menú amb embotits i gulasch, un plat de carn típic d’Hongria.

10-07-1987 Anem al llac Balaton. Tenim problemes amb l’alberg, no tenen lloc. Intentem trobar una cas de lloguer, pel lloguer ens cobren 12.000 ptes. Estem molt bé.A la tarda ens hem banyat al llac Balaton. Hem de pagar 9 ptes els nens i 21 ptes els grans. La vida és molt barata. El menjar de 13 persones ens ha costat 2500 ptes, per sopar i demà dinar i algunes llaunes pel viatge. Fem sobretaula per sopar, amb xampany rus i tot! No havíem dinat ! En Lluís diu que apunti que avui s’ha acabat la grana de capellà: per 13 persones havia comprat ¾ de quilo d’ametlles,½ kg d’avellanes; una bossa de panses ¼ kg, ½ kg de cacauets amb clova.Aquest dibuix és d’en Pau. En Pau és el que està enfilat, va caure. Es va donar un cop a la cara. Va passar a la casa del llac.

11-07-1987 Ens aixequem aprofitem per fer les últimes compres a Hongria i anem cap a Bad Kreusen (Àustria) que es troba al costat de Mauthausen. Anem a dormir a un alberg que és un castell, sopem. Aquest alberg es troba al costat del Danubi. La senyoreta Assumpció està malalta. Per passar la frontera de tornada hi estem una bona estona. No enteníem que passava i resulta que en el visat no van posar en Pau i a la tornada no el volien deixar passar.

12-07-1987 Visitem Mauthausen. Hi van morir 6.500 espanyols. És impresionant sobretot la pedrera on traballaven els cautius. A la atrda anem a Salzburg. Dormin a l’alberg Salzburg Monttal. Anem a passejar per Salzburg, és molt bonic, està ple d’edificis barrocs.

13-07-1987 Anem a fer una ruta pels vols de Salzburg. Agafem la carretera 158 i visitem diferents llacs: Fuschl See, Saint Gilgen i Saint Wolfang. Després decidim anar fins el poble de Hallstatt, és preciós: les cases, el llac, les restes arqueològiques... També visitem una mina de sal i una gruta de gel. A la mina de sal ens disfressem i pugem a un tren per fer la visita, també baixem per uns tobogans ...Anem a dormir altra vegada a l’alberg de Salzburg. A l’alberg tot es tanca a 2/4 d’onze. No tenim temps de sopar, acabem anant a la gespa de fora de l’alberg, davant la mirada emprenyada del guarda, i bevent xampany rus que encara ens quedava d’Hongria.

14-07-1987 Anem cap a Insbruk, però passem per una carretera petita i així anem a veure un llac i uns salts d’aigua. Agafem la carretera 311 direcció Zell am See, després anem direcció Mittersill i molt a prop anem a veure uns salts d’aigua Krimml Waterfalls. Passem molt a prop de Insbruck i anem a dormir a Kaltenbrunn, una zona preciosa al mig de les muntanyes del Tirol. L’alberg és molt petit i acollidor, ens costa 10.000 ptes per dos dies i per 13 persones, fins ara pagavem unes 13.000 ptes per dia ( normalment hi havia l’esmorzar)

15-07-1987 Al matí relax. A la tarda anem a visitar una zona muntanyosa, travessem el glaciar de Kaunertaler i anem fins al llac de Gepatsch Stausee. Molt bonic.

16-07-1987 Ens aixequem i anem cap a Alemanya, visitem els castells de Fussen a Baviera. El castell de Neuschwanstein és un palau d'estil neoromànic del segle XIX, situat en un turó sobre la vila de Schwangau, prop de Füssen, al sud-oest de Baviera, a Alemanya. El palau va ser encarregat i costejat per Lluís II de Baviera com a lloc de retir i com un homenatge a Richard Wagner.No trobem lloc a l’alberg de Lindau i anem a dormir a Suissa, al costat del llac Constanza. Dormim a l’hotel Knaus Bondensee, estava molt bé, ens costa 5000 ptes per parella, però quin esmorzar!, buffet lliure... ens atipem bé

17-07-1987 Anem a veure les Rhine falls ( Suissa). És marevellós la quantitat d’aigua que baixa. Anem a dormir a Neuchatel. Trobem un director que ens tracta molt bé, anem a pendre una cervesa amb ell.

18-07-1987 Tornem cap a casa un dissabte, això comporta unes cues immenses degut a l’operació sortida de vacances de molts europeus. Ens trobem a l’autopista rodejats de camions, alemanys, holandeos, belgues, francesos... Al anar amb 3 cotxes també és difícil, ens perdem en diverses ocasions ( no hi havia mòbils). Cap al vespre ens trobem tots 3 a la sortida de Valence i creiem que ja no hi haurà problemes... En Josep , que portava tots els nens, té una averia i necessita assistència mecànica. Nosaltres arribem a la frontera a les 23:30, i després de molt patir ( tornar al Boulou per saber natícies de les autopistes franceses, trucar a la policia, ...) ells arriben a La Jonquera a les 3 de la matinada,