Inici > Organització  > Ajuda als fills

Carta de compromís educatiu

Ajuda als nostres fills

Fem un repàs de coses concretes que poden ajudar als nens a fer agradable i efectiu el treball de cada dia a casa.

Segurament moltes ja les sabreu, però sempre va recordar-les.

Tenir material bàsic a casa: tisores, pegament, llapis, bolígrafs, retoladors, ....

Agenda (a partir de 3r). És convenient que es revisi diàriament i que es faci servir per estar en contacte amb el/la tutor/a (comunicar absències, demanar entrevistes...)

Temps per estudiar: a més de l’horari escolar, els nostres fills tenen deures o han d’estudiar a casa. Les millors hores per fer-ho són una estona al migdia, a la tarda (després de berenar) o al matí si ha dormit suficient. No cal que estigui massa estona seguida, però sí que ha de mirar de no distreure’s i, sobretot fer-ho diàriament per agafar l’hàbit. (no només quan tingui exàmens).

El racó: Proporcionar-li un espai silenciós, còmode, ben il·luminat i ventilat, on no li costi concentrar-se. Abans de començar a estudiar, haurà de preparar a la taula tot allò que necessiti: llibres, paper, llapis, etc. Res de tele ni música.

Alimentació: De la mateixa forma que el nen aprèn a caminar, parlar, llegir, etc., també ha de fer-ho amb el menjar. S’ha d’acostumar a menjar de tot, ben variat. Una dieta equilibrada ajuda a (la seva salut) relaxar-se. Després de dinar o sopar és millor fer coses més senzilles com dibuixar, pintar o fer les deures que menys li costin.

Neteja: Si el nen se sent net, està més tranquil. El dutxar-se cada dia, rentar-se les dents després dels principals àpats i les mans sempre que faci falta, també ajuda a responsabilitzar el nen per agafar hàbits.

Descans: Dormir com a mínim 8 hores diàries. El descans és un dels factors principals perquè el vostre fill estigui content i tingui ganes de fer coses. (Res de pel·lícules ni sèries o programes de televisió fins a molt tard).

Entorn familiar: Quan els nens sentin que els pares l’escolten, es preocupen de les seves coses, per més senzilles que siguin, fa que es trobin més segurs. Tenir una actitud positiva de l’escola, mai criticar un mestre/a davant del nen.

Blogs de l’escola