Relació de materials produïts pel Centre de Recursos Pedagògics Baix Llobregat-6, des de la seva creació el curs 1984 - 1985. En alguns casos l'elaboració de determinades propostes ha estat feta en col·laboració amb el professorat de la nostra Comunitat d'aprenentatge. En d'altres, ha estat en col·laboració amb altres Serveis educatius.
Així mateix, es relacionen els articles publicats a la premsa especialitzada que tenen una estreta relació amb les funcions pròpies del Centre de Recursos Pedagògics i, en concret, amb elements del pla d'actuació del període en què van ser escrits.
En prémer sobre els títols de les propostes que es relacionen, s'obté informació complementària. En alguns casos, en les publicacions dels anys 1987, 1990 i 1991, es disposa d'una informació més extensa i reproduccions literals de documents relacionats amb les obres. |
|
|
|
1987 |
Sant
Vicenç dels Horts: aproximació a l'estudi del
medi natural i social |
|
|
Pròleg
de la Marta Mata Fitxa
tècnica de la publicació |
|
|
1989 |
Trasbalsos,
tràfecs, tractats...país! (Orígens de Catalunya) |
|
|
1990 |
Compendi
de recursos didàctics per a la coneixença del
medi nacional |
|
Premis
obtinguts per aquesta publicació Pròleg
de Francesc Ferrer i Gironès Parlament
de Marc Aureli Vila per a la presentació de l'obra Crítica
de Francesc Xavier Hernàndez (Guix, núm. 161) Crítica
de Jordi Roca (Escola Catalana, núm. 274) Fitxa
tècnica |
|
|
1991 |
Vocabulari
de recursos didàctics i procediments educatius |
|
Crítica
de Joaquim Noguero (Escola Catalana, núm. 296)
Fitxa
tècnica |
|
|
1992 |
Catalunya
medieval (dossier de treball) |
|
Bases
de Manresa: 1892-1992. Cent anys de catalanisme |
|
|
1993 |
Les
cròniques de Bernat Ramon de Biure. Una experiència
de recerca i comunicació telemàtica al Baix Llobregat
de l'Edat mitjana |
|
El
Paleolític: el naixement de l'art a Europa |
|
|
1995 |
Torres-García.
Pintures de Mon Repòs |
|
|
1996 |
Símbols
de Catalunya |
|
|
1998 |
Projecte
educatiu: La ciutat de la diferència. Llibre del professor |
|
|
1999 |
Temples
i monestirs. Continguts alternatius a l'àrea de Religió
del segon cicle d'Educació primària |
|
Persones
i creences. Continguts alternatius a l'àrea de Religió
del tercer cicle d'Educació primària |
|
|
2002 |
Sant
Vicenç dels Horts amb ulls de naturalista |
|
|
Col·laboracions amb altres
serveis educatius |
|
|
1988 |
Colònia
Güell i Cripta Gaudí. Modernisme i indústria |
|
|
2002 |
La
Colònia Güell. Quadern de treball |
|
El
brogit de la indústria al Baix Llobregat. Recursos didàctics |
|
|
Articles del personal adscrit
al CRP Baix Llobregat-6, relacionats amb les funcions pròpies
del Servei educatiu |
|
MOGA, Antoni .
Suports a l'educació per a la Pau. BUTLLETÍ
DELS MESTRES. Barcelona (1986): núm. 211 [pàg.
6-7] |
|
DOLCET, Jordi. L'organització
dels materials educatius. Les bateries de recursos didàctics.
ESCOLA CATALANA. Barcelona (1990): núm. 269 [pàg.
26-27] |
|
MOGA, Antoni. Les
Escoles Associades a la UNESCO. Un projecte solidari de renovació
pedagògica. ESCOLA CATALANA. Barcelona: (1990), núm.
269.[pàg. 30-31] |
|
DOLCET I LLAVERIA, Jordi i MOGA
I FERRÉS, Antoni. Cent
recursos didàctics a l'abast. CRÒNICA D'ENSENYAMENT.
Barcelona (1993): núm. 53 [pàg. 46-48] |
|
DOLCET I LLAVERIA, Jordi i MOGA
I FERRÉS, Antoni. Passat
i present del nacionalisme català. Bases per a la Constitució
Regional Catalana (Manresa 1892). Bases per al futur nacional
de Catalunya (Manresa 1992) -Dos documents per a la seva anàlisi
a l'ensenyament secundari- Barcelona, ESCOLA CATALANA, núm.
299 (1993), pàg. 27-30 |
|
MOGA I FERRÉS, Antoni
i DOLCET I LLAVERIA, Jordi. Els
Serveis Educatius i el Projecte Curricular de Centre: el paper
dels Centres de Recursos Pedagògics. ESCOLA CATALANA,
Barcelona (1994): núm. 313 [pàg. 28-37] |
|
DOLCET, Jordi. La
Història de Catalunya a l'Educació primària..
Barcelona, BUTLLETÍ DEL COL·LEGI DE DOCTORS I
LLICENCIATS. (Monogràfic del "Centenari Ferran Soldevila:
1894-1994). Barcelona (1995): núm. 92 [pàg. 5-11] |
|
MOGA, Antoni. Els
recursos educatius en l'ensenyament-aprenentatge de la Història
de Catalunya.. Barcelona, BUTLLETÍ DEL COL·LEGI
DE DOCTORS I LLICENCIATS. (Monogràfic del "Centenari
Ferran Soldevila: 1894-1994). Barcelona (1995): núm.
92 .[pàg. 35-47] |
|
DOLCET,
Jordi i MOGA, Antoni. Recursos
per a l'ensenyament/aprenentatge. Primària. Coneixement
del medi social i cultural. GUIX. Barcelona (1999): núms.
256-257 [ pàg. 29-34] |
|
DOLCET,
Jordi. Geografia
i Batxillerat. ESCOLA CATALANA. Barcelona (2000). núm.
374 [pàg. 29-30] |
|
MOGA,
Antoni. Els
plans estratègics de centre: Una oportunitat per revitalitzar
els projectes curriculars. ESCOLA CATALANA. .Barcelona (2000):
núm. 375 [ pàg. 6-11] |
|
MOGA,
Antoni. La
interpretació del medi històric: objectiu bàsic
de la didàctica de les ciències socials; dintre
de "Repensar la pedagogia". Barcelona (2001): Institut
d'Estudis Catalans. Societat Catalana de Pedagogia. Eumo Editorial
[ pàg.245-251] |
|
MOGA,
Antoni. Les
comunitats d'aprenentatge: un dels ressorts per combatre les
desigualtats.. ESCOLA CATALANA.. Barcelona (2001): núm.
380 [pàg. 6-9] |
|
DOLCET,
Jordi; LLARREULA, Helena i MOGA, Antoni. «Creació
d'un món d'emocions».: Les biblioteques escolar
de la comunitat d'aprenentatge del delta mitjà del Llobregat.
PERSPECTIVA ESCOLAR. Barcelona (2005): núms. 291 [ pàg.
77-85] |