Aquí trobareu els materials específics per alumnat amb NEE creats pels professionals en jornades de treball col·laboratiu.
JUSTIFICACIÓ

FUNCIONAMENT

CALENDARI

TALLERS

MATERIALS
CREATS

JORNADA 1999

JORNADA 2000

JORNADA 2001

JORNADA 2002

Construcció de ratolins, polsadors i joguines adaptades.

Coordinació: Jordi Escoin, Hilari García, Joaquim Fonoll
  Descripció   Autors Eines Materials

L’activitat principal del taller va consistir a aprendre a soldar i desmuntar i muntar els aparells.

Molts dels assistents van aconseguir fer les adaptacions amb èxit, però en altres casos no es va aconseguir que funcionessin.

Tot i ser un procediment tècnicament senzill, alguns dels assistents van valorar que per l’esforç i el temps que s’hi havia de dedicar potser era preferible comprar les adaptacions fetes o encarregar-les.

Varem fer uan documentació fotogràfica pas a pas de com fer-ho

Adaptacions de ratolins i altres perifèrics

Els botons dels perifèrics estàndards de l’ordinador per la seva forma o mida de vegades no són adequats per als usuaris.

L’adaptació d’aquests aparells consisteix a “robar” les connexions d’un o més  botons i preparar-les perquè s’hi pugui connectar qualsevol polsador

mouse_adap2.pps (3 Mb)).

En el cas del ratolí, es tracta de soldar al botó del clic esquerre o en tots dos uns fils i uns connectors.

La feina més delicada és identificar el lloc i soldar-hi els fils. Per fer-ho, no hi ha normes fixes, ja que cada ratolí pot ser diferent de resultes del taller. S’ha preparat un PowerPoint amb fotografies que ho expliquen pas a pas.

De la mateixa manera es poden adaptar teclats, joysticks i altres aparells.

Adaptacions de joguines

Els nens amb grans problemes motrius no poden jugar lliurament, sinó que sempre depenen d’altres persones per fer-ho. L’adaptació de joguines elèctriques permet una major autonomia en el joc.

Hi ha dues estratègies per adaptar aquestes joguines:

• Actuar sobre la font d’alimentació, les piles amb un enginy que s’anomenen plaquetes.
  • Modificar el sistema de comandament connectant uns polsadors als botons.

Les plaquetes són molt simples, però tenen l’inconvenient que en les joguines que es traslladen fàcilment es desconnecten.

Actuar sobre els comandaments resulta tècnicament una mica més complicat, però amb millors resultats sobretot si es tracta de joguines amb comandament a distància.

Aquí encara es més difícil proposar normes o formes regulars de procedir, ja que una petita joguina pot tenir una gran complicació tècnica.