Descripció
Aquesta proposta sorgeix de la necessitat d'unificar criteris i metodologies
en el sí de l'atenció educativa als alumnes amb NEE.
Ara com ara, hi ha diversos grups de treball que de manera autònoma
estan treballant aspectes concrets. Però cal anar més
endavant, cal trobar línies comunes de treball per enllaçar
els diferents materials elaborats.
És en aquest marc en el que dos grups de treball hem vist
l'oportunitat de trobar-nos, intercanviar punts de vista i decidir
propostes comunes de treball, respectant en tot moment les línies
de treball establertes per cadascun dels grups.
Qui som i que hem fet fins ara?
El "Seminari de les Escoles d'EE de les comarques de Tarragona
per a l'elaboració del PCC":
Actualment estem treballant en
1.- El desenvolupament dels diferents PCC de cadascun dels centres
participants.
2.- L'elaboració d'un segon nivell de referència per a
les Escoles d'Educació Especial.
3.- L'establiment i consolidació de metodologies comunes
en treballs de caire curricular.
El "Grup de Caps d'Estudi de les Escoles d'EE de titularitat
pública".
Actualment estem treballant en
1.- L'elaboració de proves de mínims amb tres nivells
de competència.
Tenim clar que els treballs elaborats per tots dos grups es complementen:
el primer grup està treballant en allò que cal treballar
amb els alumnes amb NEE mentre que el segon està especificant
com avaluar el nivell de competència dels alumnes amb NEE.
Cal trobar punts de connexió i començar a treballar
plegats.
Que ens proposem fer en aquest taller?
Aprofitarem l'esquema de blocs temàtics consensuat en el
primer grup de treball.
Decidim fixar l'atenció en dos blocs temàtics. En
concret, els blocs temàtics seleccionats són:
- P0204a00 Hàbits d'autonomia social
- P1003a00 Nombres i operacions
Elaborarem el desenvolupament curricular i les proves de mínims
d'ambdós blocs temàtics. Després crearem una
base de dades per tal de comprovar l'ajust entre els objectius dels
blocs temàtics i les proves de mínims plantejades.
Tot seguit s'efectuaran les modificacions que resultin pertinents.
Finalment es valorarà la possibilitat i conveniència
que tots dos grups de treball continuem treballant plegats.
|