La proposta es va concretar en l’elaboració d’una
presentació en format Power Point sobre un tema de Ciències Naturals:
La Cèl·lula.
L’elecció d’aquest programa informàtic es basava en les facilitats
que proporciona per a integrar en un mateix fitxer diferents formats
(text, so, imatge, vídeo) i per reelaborar i adaptar qualsevol presentació
a les necessitats de l’usuari.
El grup de treball va comptar amb el professorat especialista abans
esmentat i la participació del professor de Ciències Experimentals
de l’ IES de Sabadell, qui va facilitar el contingut elaborat sobre
el tema i va ajudar a concretar l’esquema teòric que va marcar la
distribució dels conceptes en diapositives coherents.
La feina es va distribuir en grups:
- Elaboració de l’estil de les diapositives i incorporació dels
textos de cadascuna.
- Filmació del vídeo de la traducció a LSC dels conceptes de
cadascuna de les diapositives. La dificultat tècnica de consensuar
nous termes a llenguatge LSC i fer la posterior filmació demanava
més temps del que es va disposar, de manera que no es va arribar
a poder filmar tot el contingut del tema.
- Enregistrament en fitxers de so del contingut de cadascuna de
les diapositives. Aquest mateix grup, en acabar la seva primera
tasca, va buscar imatges a internet per afegir a les diapositives.
Posteriorment al dia de la jornada, tres persones es van dedicar
a editar el vídeo per retallar-lo en trossos que responguessin al
contingut de cada diapositiva i comprimir-lo en un format més adient
pel dinamisme de la presentació.
Una feina semblant es va fer per comprimir el so en un format més
lleuger.
Els programes utilitzats han estat: Power Point (presentacions),
PaintShop Pro (editor gràfic), Cool Edit (editor de so), Studio
8 (editor de vídeo)
El treball finalitzat és la primera part del tema: La definició
de la cèl·lula.
Restarien obertes altres possibilitats, com acabar de fer les diapositives
restants del tema de la cèl·lula, la possibilitat d’elaborar altres
activitats educatives amb altres programes (per exemple, el Clic)
i vincular-les al mateix Power Point,...
En definitiva, en aquest taller es va iniciar un possible camí
d’elaboració d’activitats educatives multimèdies adreçades a alumnat
sord integrat en l’ESO.
|