Conèixer que els sistemes informàtics poden recollir informació del medi mitjançant sensors.
Saber que es poden enregistrar digitalment les mesures de magnituds analògiques i que això implica fer una aproximació del valor real.
Conèixer què és un robot i comprendre els fonaments del seu
funcionament.
Reconèixer les diferents tipologies de robots i la seva funció.
Relacionar les simulacions amb escenaris i/o situacions reals.
Identificar situacions que es puguin estudiar amb un model informàtic.
|
Usar l'ordinador amb els sensors apropiats per recollir i detectar canvis en l'entorn físic i/o mesurar magnituds (físiques o fisiològiques) durant un cert període de temps.
Experimentar la digitalització de senyals analògics de diferents
fonts (sons, imatges i altres).
Dissenyar, construir i documentar un sistema senzill controlat amb sensors i dotat de retroalimentació.
Controlar un dispositiu mitjançant una seqüència d'instruccions (programa).
Usar diferents tipologies de simulacions que requereixin presa de decisions.
Representar un model simulat amb un diagrama.
|
Valorar apropiadament els elements TIC necessaris per a tasques de recollida i/o mesura d'informació.
Valorar les aportacions del robots a les diferents activitats: recerca, producció, sanitat, llar, lleure, etc.
Avaluar les característiques dels models simulats i identificar-ne
els avantatges, les limitacions i els riscos.
|