Les TIC i la Societat de la Informació
Les TIC d'Eix transversal a Competència bàsica
Les dimensions de la Competència bàsica


Alfabetització tecnològica
Instruments de treball intel·lectual
Eina comunicacional
Control i modelització



Referències 
Competència TIC 

 

Impacte historicosocial

Aquesta dimensiˇ es fonamenta en dos objectius generals:
  • Comprendre l'impacte Ŕtic, cultural i social relacionat amb les TIC.
  • Desenvolupar prÓctiques responsables en l'˙s dels sistemes tecnol˛gics i en el tractament i la difusiˇ de la informaciˇ.
L'enfocament d'aquesta dimensiˇ des d'una perspectiva hist˛rica permetrÓ copsar els canvis actuals i entreveure els futurs a la llum de les anteriors revolucions tecnol˛giques. Per aix˛ és molt important que els nois i les noies, en acabar el seu aprenentatge obligatori, coneguin l'impacte de les tecnologies al llarg de la hist˛ria i se sentin compromesos per continuar la seva formaciˇ seguint el ritme de l'evoluciˇ tecnol˛gica.

CompetŔncies


Conceptes Actituds
Enumerar els avenšos tecnol˛gics que han sorgit al llarg de la hist˛ria, i descriure'n l'impacte i la influŔncia que han tingut i tenen sobre la vida quotidiana, econ˛mica, cultural i sobre el medi ambient. Actuar responsablement i crÝtica envers les TIC i la seva utilitzaciˇ, tant personal com professional, i valorar positivament el paper que han jugat en el desenvolupament de la societat, economia i cultura.