Enllaços

AGENCIA CATALANA DE L’AIGUA
Dins la web del Departament de Medi Ambient. Informació molt completa sobre els recursos hídrics a Catalunya.

AMAZING ENVIRONMENTAL ORGANIZATION
Publica el Web Directory que afirma ser el cercador ambiental més gran del món.

ANTARCTICA PROJECT
Coalició d’ONGs dedicades a la defensa de l’Antàrtida.

AQUASTAT – FAO
Bases de dades sobre disponibilitats i usos de l’aigua a tots els països del món. Formats Excel i fulls imprimibles (pdf). Molt útil per estudis de casos i treballs de recerca.

ARTICLES SOBRE L'AIGUA
Ecoportal.net ens ofereix articles sobre l'aigua i d'altres temes ambientals.

BRITISH GEOLOGICAL SURVEY
Dintre del portal del British Geological Survey. Diverses fitxes sobre hidrogeologia, amb referència al Regne Unit i a alguns projectes col·laboració en països en vies de desenvolupament. Bona font d’informació sobre models de gestió d’aigües subterrànies. Edita una revista electrònica: Water Watch. Hi ha una secció molt ben documentada dedicada al problema de la contaminació per arsènic en Bangla Desh

CENTRE D’INFORMACIÓ SUR L’EAU
Pàgina molt completa accessible  a diversos nivells (especialment interessant la secció Junior). Conté fitxes informatives en un llenguatge entenedor sobre els conceptes i processos relacionats amb l’aigua.

CENTRE FOR ECOLOGY & HIDROLOGY
Fitxes d’informació sobre aigües dolces, especialment sobre contaminació. Entrades diferenciades per professors i estudiants, a nivells bàsics i avançats.

CONSELL MUNDIAL DE L’AIGUA
ONG internacional establerta a Marsella, dedicada a l’estudi del problemes de l’aigua al tercer món. Informes, abstracts, projectes.

ENVIROLINK
Milers d’enllaços sobre qualsevol tòpic ambiental. Mantinguts des de 1991.

ENVIRONMENT CANADÁ
Gairebé tot sobre l’aigua. Fitxes informatives molt entenedores. Accés independent a imatges utilitzables a classe. Imprescindible! Cada accés conté un “racó del professor”, amb recursos addicionals. Possibilitat d’obtenir documents “on line” i materials impresos gratuïts.

ENVIRONMENTAL PROTECCION AGENCY
Dins de la pàgina del ministeri del Medi Ambient dels Estats Units trobarem centenars de llibres (disponibles en pdf) i fulletons diferents dirigits a alumnes de totes les edats.

INTERNATIONAL ASSOCIATION ON WATER QUALITY
Organització que reuneix científics i professionals de la hidrologia.

NATIONAL OCEANIC AND ATMOSPHERIC ADMINISTRATION
La NOAA manté una pàgina actualitzada dirigida especialment a estudiants i professors i públic en general, amb entrades a diferents nivells de complexitat i documents “on line” de tota mena.

NATIONAL OCEANOGRAPHIC DATA CENTER
Depenent de la NOAA, superministeri que als Estats Units es responsable de la investigació, la predicció i el control sobre l’atmosfera i els oceans. Pàgina plena de recursos i referències. El millor lloc per a baixar-se bases de dades i imatges (col·lecció de més de 20.000 fotografies, d’ús públic) sobre els oceans.

PÁGINA DEL AGUA
Pàgina elaborada per Ecologistas en Acción. A banda de la vessant reivindicativa conté interessants documents informatius.

PORTAL DE L’AIGUA DE LA UNESCO
Tot tipus d’informació sobre l’aigua. Informes, bases de dades, fitxes informatives.

PRODUCTES QUE S’HAN D’EVITAR
Llista de productes nocius continguts als productes domèstics.

SOAP AND DETERGENT ASSOCIATION
Tot sobre detergents i sabons (tipus, ingredients, impactes, etc.). Informació molt completa, tot i que sesgada, ja que defensa els interessos dels industrials dels detergents.

SOCIETÉ COUSTEAU
L’exploració del món submarí de la mà de la Societat Cousteau.

SOS PLANÈTE EAU
Dins del portal ambiental de la Fundació Nicolas Hulot. Bases de dades i documentals amb infinitat de dossiers didàctics (generalment en pdf), accesibles a diversos nivells de dificultats.

THE GROUNDWATER FOUNDATION
Organització per a la protecció de les aigües subterrànies. Presenta una secció educativa amb senzilles fitxes introductòries.

UNEP CHEMICALS
Dins d’aquesta pàgina mantinguda pel Programa Ambiental de les Nacions Unides (UNEP) trobarem informes, documents i tots tipus de eferències sobre la indústria química i els seus efectes sobre les aigües. Nivell molt tècnic. Una bona font d’ampliació per professors i alumnes dels cursos més avançats.

WATER ENVIRONMENT FEDERATION
Fitxes informatives sobre multitud de temes relacionats amb l’aigua.

WATER PARTNERS INTERNATIONAL
ONG dedicada a divulgar el problemes relacionats amb la disponibilitat i l’ús de l’aigua al tercer món i a desenvolupar projectes a partir de donacions. La seva portada inclou un comptador diari de morts a causa de malalties adquirides per beure aigua en mal estat. Fitxes de dades molt completes, adequades per a fer estudis de cas a classe.

WATER SCIENCE FOR SCHOOLS
Pàgina educativa del US Geological Survey. Informació elaborada de manera clara i exhaustiva, amb bons gràfics. De fet, un immens llibre de text “on line”.