agermanamentlinksmail

projectes
actualitat
documentació

L'agermanament entre la nostra escola i la escuela Francisca González de Chichigalpa (departamento de Chinandega, Nicaragua) es va formalitzar el mes de març de 1997 (curs escolar 96/97). Aquesta és una experiència que demana força dedicació però que ens enriqueix i ens omple de satisfacció tant als nostres companys i companyes de Chichigalpa com a nosaltres mateixos.

La "culpable" d'aquesta història va ser, sense proposar-s'ho, l'Amy Arlette Martínez Chavez. Els seus cosins l'Amarú i l'Alí. eren alumnes de la Jungfrau i la seva família procedia de Chichigalpa. L'Amy, que tenia en aquell moment 10 anys, va venir a Badalona el gener del 97 a viure temporalment a casa dels seus cosins. Lògicament la vam acollir a l'escola i així vam descobrir d'on venia, quins eren els orígens d'una part de la família de l'Amarú i l'Alí, com era l'escola d'on venia. Ens vàrem posar en contacte amb l'escola i així va sorgir l'agermanament. Quan, al cap de sis mesos, l'Amy tornava a casa seva l'agermanament era ja una realitat i hi tornava carregada de materials, de cartes i d'una pila d'il.lusions i d'expecatatives de futur.

L'agermanament s'ha consolidat i es manté ben viu i amb perspectives de futur, gràcies al suport de molta gent.

* Dels pares de l'Amarú i l'Alí que mentre van formar part de l'escola van implicar-se totalment en el projecte.

* De les persones (pares, mares, mestres) que formen la Comissió de Solidaritat que promouen totes les activitats i els projectes que es van portant a terme.

* Dels/les mestres de l'escola en la seva tasca pedagògica i de sensibilització, i del suport igualment incondicional del personal no docent.

* Dels pares, mares i familiars de l'escola que recolzen sempre totes les iniciatives solidàries que se'ls proposen.

* De les ONG que ens donen suport logístic i ens aconsellen (Cooperacció, de manera especial).

* De la regiduria de Cooperació i Solidaritat de l'Ajuntament de la nostra ciutat que recolza els projectes de més envergadura.

* Del Fons Català de Cooperació que amb la seva experiència i eficàcia gestiona, assessora i dóna suport sempre.

* De totes les persones que a títol individual donen suport a la nostra tasca.

* I molt especialment, dels/les mestres de l'escola de Chichigalpa.

* I molt i molt especialment, dels NENS i NENES de les dues escoles.

Comissió de solidaritat

La comissió solidària, formada per mares, pares i mestres, va néixer el 1994.
Els seus objectius són promoure l'agermanament per convertir-lo en un "projecte d'escola", i estimular la sensibilització i la participació de la nostra comunitat educativa a l'entorn dels valors de la solidaritat, la cooperació, la diversitat i la pluriculturalitat com a fonts d'enriquiment entre pobles, el comerç just i el consum responsable i, en general, tots aquells valors que dignifiquen la persona i ens permeten intervenir en el nostre entorn immediat amb l'esperança d'una transformació global.

OBJECTIUS
1.- Suport a la tasca educativa del claustre i sensibilització de la nostra comunitat educativa. Crear dinàmiques participatives.
2.- Promoure l'intercanvi entre les dues escoles.
3.- Promoure la solidaritat i la cooperació.
4.- Promoure la tasca de sensibilització i educació de la ciutadania a nivell local