sensibilitzaciólinksmail

el coneixement de l'altre i el nostre propi coneixement

A més de procurar ajudar en el que podem els companys i companyes de la escuela Francisca González, fem activitats per tal que tots plegats ens formem en els valors de la pluriculturalitat. Comprendre com és, com viu i com pensa aquell que veiem com a diferent, valorar-lo com a igual i arribar a la proposta de compartir.

Tallers, xerrades, jocs, jornades de treball al voltant del dia de la Pau, quan hem tingut la sort de rebre companys de Nicaragua i portar-los a l'aula (la Cony i el Rafael el 2000, la Lucía el 2001, l'Alberto el 2002, i segurament la Lupe, la Coco i el Jairo ara al 2003), activitats a les festes d'escola, campanyes per al nostre agermanament o afegint-nos a propostes d'altres entitats ciutadanes,.....

A més de totes les activitats que fomentem a l'escola, ja sigui en jornades monogràfiques, estades de companys de Nicaragua, participació en les festes, carteig, etc..., formem part de la coordinadora d'ong Badalona Solidària; en aquest àmbit participem a la Fira de la Solidaritat que es fa anualment a la rambla de Badalona.

Per dur a terme aquesta tasca de sensibilització sempre hem trobat persones disposades a donar un cop de mà: mestres, pares i mares, persones vinculades amb Nicaragua d'una manera o altra... En aquest sentit, la tasca de la comissió de solidaritat hi té un paper central.

Es procura, també, ajudar a promoure aquelles iniciatives ciutadanes que en l'àmbit de la sensibilització tenen objectius semblants als nostres. Per això hem col.laborat en les campanyes per promoure el comerç just, la destinació del 0'7% a projectes de cooperació amb el tercer món, la condonació del deute extern a aquests països i, darrerament, contra la guerra.

Creiem que els valors que fomenten aquestes iniciatives ajuden a formar el nostre alumnat no només en el camp del coneixement sinó, de manera molt important, en el camp de les actituds.