Estructura en un context històric i musical. Es pot referir a una obra completa o a un moviment. En aquest aspecte nosaltres estudiem les següents, totes elles instrumentals. Trobareu ampliació de la informació condfreta, en cada un dels tres estils del segle XVIII que estudiem: barroc, preclassicisme o galant o rococó i . |
Tema amb variacions |
Forma provinent de les diferències o follies renaixentistes o de les txacones o pasacaglia barroques. Es desenvolupa al classicisme i continua posteriorment. Habitualment, el tema té una estructura binària reexpositiva. Pot ser una obra independent o un moviment d'una obra més gran |
Suite |
Provinent de la selecció de danses que es va començar a fer al Renaixement. Nosaltres treballem la
suite barroca |
Fuga |
Peça contrapuntística provinent edls ricercare i dels cànons renaixentistes. Arriba al seu moment àlgid en el periode barroc |
Preludi |
Moviment inicial que introdueix una obra. En parlem en la pàgina del barroc |
Obertura |
Part instrumental que podem trobar introduint una suite barroca o una òpera |
Concerto grosso |
Peça instrumental, característica de l'estil barroc, en la qual dialoguen dos grups d'instruments |
Concert |
Peça instrumental que consisteix en un diàleg entre un solista i una orquestra. La trobem en els tres estils que estudiem |
Sonata |
Peça instrumental que neix al barroc i subsisteix fins als nostres dies. Ha anat evolucionant i canviant el seu propi concepte. Hem de diferenciar la sonata barroca, de la sonata galant, de la sonata clàssica, així com de la forma sonata |
Simfonia |
En el barroc es podia referir a un preludi. A partir de l'estil galant és el nom que rep la sonata escrita per a orquestra |
|
|
|
|