GRECAT

PROJECTE "GRECAT"

Durant aquest curs, els alumnes de l'Aula Oberta, han realitzat diverses visites a la incineradora de residus especials de Constantí, on han estat atesos pels professionals de la empresa i els han donat tota mena d'informació sobre la planta incineradora.

En les hores de taller s'ha treballat el "Projecte GRECAT" (Gestió de Residus Especials de Catalunya).

El projecte "GRECAT" forma part d'un "macroprojecte" on intervenen d'altres relacionats amb l'àrea de tecnologia, concretament amb treballs d'electricitat i mecànica, per tal d'elaborar la maqueta. En el cas de "GRECAT", dins de l'àrea de Educació Visual i Plàstica, s'ha escollit treballar, amb marqueteria i paper maché, l'arquitectura de la incineradora de residus especials. Tot el projecte de la maqueta s'elabora mitjançant:

• Aplicació de fusteria/marqueteria.
• Iniciació i consolidació de l'electricitat.
• Aplicació de l'electricitat.
• Iniciació i consolidació de la mecànica.
• Aplicació de mecànica.

Una de les activitats d'aquest projecte consisteix en construir el forn de la maqueta, impulsat per un eix d'un motor elèctric a piles amb mecanisme de moviment rotatiu, integrant continguts relatius a la transmissió del moviment i treballant amb materials diversos.

S'han dut a terme les següents activitats:
• Distribuir les diferents tasques entre els membres del grup.
• Dissenys i aplicacions:
-Els blocs i diferents compartiments de la incineradora.
-Les carretilles.
-Els diferents treballs a realitzar amb maqueta en marqueteria i/o paper maché,
-Les pintures que ambienten la maqueta (realitzades amb pintura plàstica)
-Dibuixar el circuit elèctric amb els operadors que necessita una maqueta d'aquest tipus: pila, motor i interruptor.
-Executar la construcció i el muntatge de cadascun d'aquests treballs.
-Executar la construcció i el muntatge del fon de la maqueta.
-Dissenyar, construir i connectar el forn amb transmissió del moviment rotatiu.
-Provar el funcionament del forn, que ha de funcionar sense dificultat.
-Corregir possibles defectes.
-Verificar, definitivament, el funcionament del forn.
-Aplicació de fusteria/marqueteria.
-Iniciació i consolidació de l'electricitat.