LES CORALS DE L’ESCOLA

Com en els últims anys les dues corals de l’escola engeguen motors amb l’inici del curs. Amb l’energia renovada després de les vacances comencem tan a 5è com a 6è nous repertoris i nous projectes.

Les actuacions comencen amb el concert d’hivern al Casal del poble. Allà ens retrobem amb el nostre públic i “estrenem la temporada”.

La coral de 5è fa una primera actuació fantàstica, un posat professional ens deixa entreveure que aquest grup pot fer coses molt i molt bones. En la seva primera actuació ens han deixat a tots encantats.

La coral de 6è són més veterans (ja porten un any de rodatge) i es reafirmen amb un concert gairebé “perfecte” que ens recorda que són una promoció espectacular. En aquesta promoció tornem a tenir una veu solista envejable: la Magda Tuvic deixa tot el públic i companys bocabadats amb la seva actuació.

Aquest any hem aconseguit el distintiu d’escola verda, i això porta al darrera molta feina de tota la comunitat educativa. Les corals de l’escola no podien quedar al marge d’aquest esdeveniment, així que amb al coral de sisè vam preparar un himne d’escola verda que intentés definir com és la nostra escola. El vam estrenar el dia que celebràvem la diada d’escola verda amb gran emoció.

El 14/04/2011, la coral de cinquè ha fet un concert en les dues llars de jubilats del nostre poble.

Durant els actes de la setmana cultural vam visitar les dues residències d’avis del poble amb la coral de 5è. Va ser tota una experiència tan per als nens com per als grans. El curs passat vam començar aquests concerts i aquest any hem ampliat el nostre escenari visitant també la “Betula Alba”.

La coral anem a Tremp

El dissabte, 30 d’abril, l’alumnat de cant coral de 5è, alguns dels seus familiars i els mestres van organitzar una sortida conjunta, de 9 a 18 hores, per participar en la trobada de corals de Lleida, que aquest curs es va celebrar a Tremp, on hi van participar vuit escoles. Durant els viatges d’anada i tornada es va aprofitar per comentar els aspectes interessants des del punt de vista de coneixement del medi.Una diada de convivència entre pares, cantaires i mestres que va ser tot un èxit. Ens ho vam passar molt i molt bé i ens han quedat ganes de repetir-ho en propers cursos. La música és un art que uneix a les persones!!

El 13 i 14 de maig TORNEM A LA CARRAL!!! Un any més compartim dos dies intensos amb l’escola de Sant Vicenç dels Horts. La coral de 6è de la nostra escola i la coral de 5è de Sant Vicenç hem estat preparant un repertori molt especial que ens ha endinsat en les emocions i els sentiments. Hem treballat les cançons del llibre “Què m’està passant?” del Marc Parrot. En aquesta fantàstica casa de colònies que ja forma part de la nostra trajectòria coral hem passat dos dies genials que ens han servit per a conviure, cantar, treballar, jugar... i que queden concentrats en el concert final que oferim als pares, mares, amics i a tot aquell que tingui ganes de gaudir amb la música. Un gran concert amb uns grans cantaires!!

Aquest mateix mes de maig visitem amb la coral de 6è l’estudi de gravació d’un gran professional: en Txabi Àbrego. Allà gravarem un petit recull de cançons que hem estat treballant al llarg del curs i això ens permetrà tenir un gran record sonor, de gran qualitat, tant per la professionalitat d’en Txabi com per la gran qualitat dels cantaires d’aquesta promoció. Per mi, com a directora de la coral, i per a tots els nens i nenes que m’acompanyen crec que ha estat una gran experiència que queda enregistrada per sempre, per l’escola i per nosaltres.

El 9 de juny tenim novament un concert molt especial: CANTÀNIA!! Com cada any hi participa la coral de 5è. Aquesta vegada es tracta d’una cantata escrita per en Màrius Serra i composada per l’Enric Palomar. Ens explica la història de dos joves primitius que no poden comunicar-se i recorren els diferents mars del mónamb la seva arca. Les diferents llengües i cultures pugen a l’arca permetent-los finalment comunicar-se i poder dir-se el que senten l’un per l’altre. És un elogi a la llengua i a la convivència. Ens ho hem passat molt bé preparant les cançons i l’experiència de cantar a l’Auditori   de Barcelona ha tornat a ser inoblidable. Els pares, mares i altres familiars i amics que ens han vingutescoltar han pogut viure la impactant experiència que suposa Cantània.