Aquí trobareu els materials específics per alumnat amb NEE creats pels professionals en jornades de treball col·laboratiu.
JUSTIFICACIÓ

FUNCIONAMENT

CALENDARI

TALLERS

MATERIALS
CREATS

JORNADA 1999

JORNADA 2000

JORNADA 2001

JORNADA 2002

JORNADA 2003

JORNADA 2004

Materials de Psicomotricitat amb suport TIC

Coordinació: Cristina Priego
  Descripció Autors Materials Propostes

En aquest taller es vàren construir els següents materials

• A dalt, a baix. En aquest exercici cal indicar amab la mà, utilitzant l'Ull de color i la webcam, si l'objecte, cosa, animal... se situa a dalt o a baix. L'exercici consta de dues activitats:
    • exploració (dalt i baix.toc, udc_dalt i baix.toc), on l'alumne se situa en una zona, dalt o baix, i obté com a resposta un dels objectes d'aquella zona
    • qüestionari (dalt i baixpregunta.toc, udc_ dalt i baixpregunta.toc), on l'ordinador mostra un objecte i cal indicar a quina zona pertany.

L'activitat també es pot realitzar mab el tecalt o el ratolí.

• Parts del cos. Aquest exercici treballa l'esquema corporal a partir de fotografies. Es té que indicar si la part del cos de la fotografia es troba a la part de dalt o a la part de baix del cos. Si es respon correctament mostra el color verd i si no el color vermell.
    Un menú inicial permet triar la forma de respondre: teclat o ratolí, catifa màgica, ull de color.

Comptar pilotes

Les pilotes vermelles estan situades a la dreta del jugador, les verdes a l'esquerra i el cistell al mig. El jugador ha de dur un guant, millor de color groc, que actuarà com a cursor de color. El cistell del mig ha de ser baix o transparent de manera que permeti fer el seguiment dels moviments de la mà
Quan el programa dicta una quantitat de pilotes, per exemple, dues vermelles, el jugador ha de fer el gest d'agafar les pilotes i posar-les dins el cistell. Ni les pilotes ni el cistell han de ser reals o del color indicat, ja que el programa només segueix els moviments del cursor, en aquest cas el guant.
L'exercici també es pot realitzar virtualment,a la pantalla de l'ordinador utilitzant el ratolí. En aquest cas, per posar una pilota al cistell cal fer dues accions, clicar la pilota i, tot seguit, clicar el cistell.

• Itinerari és una activitat de comprensió oral on, seguint les ordres de l'ordinador, es realitza un circuit virtual a la pantalla d entre la casa, l'escola i la piscina.
    El programa mostra un escenari i dicta una consigna, per exemple, "Entra dins el cotxe i ves a l'escola".
itinerari

El jugador respon fen clic a cotxe i fent clic a l'escola, cosa que li permet continuar l'itinerari.
Cada consigna exigeix fer selecció de dos objectes de l'escenari amb l'ordre correcte.
L'exercici finalitza quan el jugador arriba al final del circuit.