|
Descripció del taller
L’objectiu de les autores era crear un material que facilités a l’alumnat, que assisteix a l’aula d’educació especial, un treball sistemàtic per ajudar-los a assimilar les normes ortogràfiques.
El material desenvolupat, evidentment, es pot utilitzar sempre que sigui necessari, a l'aula ordinària o a l'aula d'educació especial, i es podria utilitzar a la pantalla de l'ordinador o en paper (imprimint prèviament les diapositives).
El material desenvolupat consisteix en set presentacions a les que podem accedir des d'una portada i, també, des en la diapositiva final de qualsevol de les presentacions
Totes les presentacions mantenen una mateixa metodologia i des de qualsevol d’elles pot accedir-se als demés.
Metodologia del material desenvolupat
La metodologia de treball sobre les diferents normes ortogràfiques està sistematitzada i és la mateixa per a qualsevol de les set presentacions:
- Explicació de les normes ortogràfiques específiques mitjançant llenguatge escrit i oral
- Exemples explícits de paraules que segueixen les normes, sempre amb la informació escrita, oral i gràfica de cada paraula
- Dictat de paraules presentant només la imatge i el so, amb la intenció que l’alumne/a escrigui cada paraula en paper
- Correcció del dictat, sempre amb més d’una diapositiva i amb una consigna inicial: “comprova les paraules que has escrit amb les que surten a la pantalla”. En aquest apartat es mostren només la imatge i la paraula escrita, ja que s’aprofita per fer un recordatori auditiu de les normes mentre corregeixen les paraules que han escrit.
- La diapositiva final de la presentació permet iniciar qualsevol de les demés presentacions sobre ortografia.
|