APRENENTATGE | ||||||||||||||
![]()
|
Sabem que l’alumne
disposa d’una dinàmica interna que posa en marxa la seva activitat
intel·lectual.
La motivació amb què els alumnes s’enfrontin a les activitats serà determinant en l’aprenentatge; és per això que cal que s’interessin i s’esforcin per aprendre. |
|||||||||||||
El treball per projectes propicia que les activitats d’aprenentatge es realitzin amb un alt grau de motivació: organitzar els continguts d’aprenentatge entorn a problemes o temes proposats pels nens afavoreix que s’impliquin i es responsabilitzin del propi aprenentatge i, el que és més important, que aprendre tingui un sentit. | ||||||||||||||
|
Aprendre és
un procés
de canvi que esdevé com a resultat de l’activitat fonamentalment
interna de l’alumne, generada per la reflexió.
|
|||||||||||||
|
|
Aquest
procés comporta a l’alumne una activitat mental que li suposa:
|
||||||||||||
|
Facilitar que
els alumnes estableixin relacions entre els seus coneixements i la nova
informació assegura l’aprenentatge
significatiu.
Aprendre significativament crea consciència d’aprenentatge i fa que els alumnes coneguin les seves possibilitats: * Desenvolupa formes d’aprendre * Aprenen estratègies per resoldre problemes * Potencia l’autonomia En definitiva, ajuda a aprendre
a aprendre.
|
![]() |
||||||||||||
|
Si
volem que els alumnes siguin capaços d’organitzar el nou coneixement
i construir nous conceptes, cal ajudar-los a establir relacions entre els
continguts d’aprenentatge, activant estratègies d’organització
del coneixement centrades en el tractament de la informació, és
a dir, ensenyar a pensar
i fomentar l’aprendre a
aprendre.
|
|||||||||||||
|
És al llarg
del desenvolupament de tot el projecte que l’alumne pot incorporar aquestes
estratègies per resoldre els problemes que genera la diversitat
de situacions d’aprenentatge on ha de manejar informació (cercar,
organitzar, difondre...) referent al tema de treball pactat.
Aquesta seqüència d’accions orientades a aconseguir que es relacionin els nous continguts d’aprenentatge amb els coneixements previs permet crear consciència d’aprenentatge i afavoreix la memòria comprensiva. Els alumnes es fan conscients de les seves possibilitats, desenvolupen activitats i destreses per conèixer formes d’aprendre, són capaços d’elaborar i planificar estratègies per resoldre problemes, aprenen a interaccionar amb la informació, potencien l’autonomia de pensament; en definitiva, els projectes els ajuda a aprendre a aprendre. Podríem resumir els aspectes claus d’aquest eix en la importància de considerar:
|
|||||||||||||
|
![]() |
|||||||||||||