|
|
Copsem que l’alumne
és el nucli de tot el procés d’ensenyament- aprenentatge,
Però aquest procés, qui el controla?
És en aquest sentit
que parlarem del tercer eix: L'Ensenyament.
El mestre ha d’actuar com
a mediador entre el contingut susceptible de ser après i l’aprenent.
L’ensenyant, lluny de ser un transmissor, ha d’adoptar el paper d’organitzador
de l’entorn per tal d’ajustar, guiar, dirigir i/o facilitar el procés
d’aprenentatge dels alumnes.
El mestre també ha
de ser un creador de contextos significatius
i comunicatius que permetin diàlegs constructius, negociació
de significats i pluralitat d’interaccions.

És molt important que
es provoquin situacions
d’aprenentatge d'ús i funcionals que fomentin l’aprenentatge
cooperatiu.
Els alumnes han d’estar vinculats
per un mateix objectiu on la base del treball és la col·laboració
i l’ajuda entre ells.
Tot aquest plantejament passa
per l’actitud reflexiva
i investigadora del mestre. |