Som els alumnes de 2n d' ESO de l'Escola Sta. Clara de Sabadell.

Hem elaborat aquest treball perquè ens sentim atrets per aquest tema ja que vivim en una ciutat amb tradició tèxtil: Sabadell.

El Vallès Occidental va ser i és una de les comarques amb més tradició tèxtil, sobretot amb la producció d'indianes. Les indianes eren teles de cotó estampades, que es venien principalment a Amèrica tot just colonitzada. Ha estat una de les comarques de Catalunya que més treball donà als immigrants, gràcies a la seva indústria tèxtil.

Les ciutats que més indústria tenien dins del Vallès Occidental van ser les seves capitals: Sabadell i Terrassa.

Terrassa gràcies als efectes de la industrialització del tèxtil durant el segle XIX, la seva població es va multiplicar per cinc. Sabadell, en canvi, es va multiplicar per dos, aproximadament.

Així doncs, Sabadell i Terrassa van ser unes de les ciutats que més van créixer, tant a nivell de població com a nivell de grandària de les ciutats.

Per fer aquest treball vam anar al Museu Tèxtil de Terrassa i a una fàbrica tèxtil de Sabadell.

Allí, al museu, ens van explicar i ensenyar el funcionament de les màquines, també vam fer activitats per poder fer aquest treball.

A la fàbrica vam veure com es feia el tissatge, la filatura, els acabats, etc..

La informació s'ha tret de les visites al museu- amb activitats i informació que ens van deixar- de la fàbrica, dels llibres de tecnologia i altres materials informatius.

Ens hem organitzat amb grups. Cada grup feia una part del treball. Després, ho passàvem a l'ordinador i els nostres encarregats ho han entrat a la web.

Desitgem que gaudiu d'aquest treball com nosaltres també ho hem fet elaborant-lo.