Conveni amb les empreses

COL·LABORACIÓ ACADÈMICA AMB EMPRESES RELLEVANTS
RESULTAT POSITIU DEL CONVENI D’ESTADA A L’EMPRESA A L’IES MARGARIDA XIRGU

L’estada a l’empresa és una matèria optativa en qualsevol de les modalitats del batxillerat. Aquesta matèria consisteix, bàsicament, en un període de permanència i activitat de l’alumnat en una empresa, entesa com a unitat de producció, distribució o serveis. Durant l’estada, l’alumnat entra en contacte amb el camp professional pel qual se senti motivat, cosa que li facilitarà enfocar millor el seu projecte acadèmic i professional futur.

La matèria Estada a l’Empresa té una durada mínima de 70 hores, i a efectes d’avaluació, equival a dos crèdits. Es formalitza mitjançant el conveni de col·laboració escola-empresa, que és un document on es fan constar totes les dades de les parts implicades i ha de ser autoritzat pel Departament d’Educació. Hi queden reflectides les dades de l’empresa, del centre i de l’alumne/a, així com l’horari de l’estada.

En el nostre institut, aquesta assignatura es fa a les tardes o bé els dissabtes, sempre fora de l’horari escolar i amb un màxim de quatre hores diàries. També tenim molts alumnes que prefereixen aprofitar l’estiu (juliol i part de setembre) o bé les vacances de Nadal per fer aquesta matèria.

Durant la realització de l’estada, cada alumne té un quadern de seguiment on consta el pla d’activitats d’acord amb els objectius que es pretenen assolir i on l’alumne farà constar els comunicats sobre les activitats fetes a l’empresa. Al final de l’estada, l’empresa avalua les actituds i signa la qualificació final tenint en compte criteris com l’assistència, responsabilitat en l’execució de les tasques encomanades, integració en el treball de grup, ordre, pulcritud i conservació de materials, o mètode de desenvolupament de les tasques entre altres actituds.

Els objectius de l’Estada a l’Empresa són fonamentalment:

• Prendre contacte amb el món del treball i amb el seu sistema de relacions socials i laborals.
  • Adaptar-se de manera responsable i participativa a les normes de funcionament i a les situacions pròpies d’un centre de treball
  • Adquirir informació complementària per enfocar de manera positiva el seu projecte acadèmic i professional de futur.
  • Afrontar amb autonomia, organització i iniciativa les tasques encomanades i desenvolupar les capacitats professionals per a les quals té predisposició i actitud positiva.

Dins del nostre Centre la professora Cari Ramos és la responsable del seguiment, l’avaluació i el control de l’Estada a l’empresa.
    Les seves accions concretes són:

• Entrevistar-se amb els representants de les empreses que col·laborin en el programa.
  • Fer el seguiment de l’estada de l’alumne/a i valorar l’aprenentatge assolit i el programa realment desenvolupat.
  • Programar junt amb l’empresa, les activitats que farà l’alumne/a i vetllar perquè l’alumne/a i l’empresa emplenin la part corresponent del quadern de seguiment.
  • Visitar les empreses on fan l’estada els alumnes i entrevistar-se amb el responsable per tal d’avaluar les activitats que fa l’alumne informant al cap d’estudis de les incidències i valoracions que es puguin deduir de les visites.

Al nostre insitut oferim un nombre de places en funció de les necessitats de les empreses i de les preferències dels alumnes. Intentem que les activitats siguin afins a la modalitat de batxillerat, o relacionades amb els estudis que els nostres alumnes volen fer en el futur immediat. Així, els alumnes del batxillerat humanistic i social poden fer estades d’administració o atenció al client, i els del batxillerat tecnològic poden fer activitats relacionades amb maquinària, automoció o reparació d’equips.

Des del curs 2000-2001 oferim aquesta matèria als alumnes de 1r i 2n de batxillerat i cada vegada és més àmplia la llista d’empreses col·laboradores .Algunes de les empreses participants són El Corte Inglés, Creu Roja de l’Hospitalet, Talleres Valencia Tuning, Aula de Música, Preven-Gest, Associació Esportiva de l’Hospitalet, Central del Recambio Original y Automoción, Asesoría Caramazana, Radio l’Hospitalet, Fotoprix, Origin Digtal Networks, Centre d’Estudis l’Hospitalet, Hotel Juan Carlos I, Reparaciones Aguilar, etc.

En tots els casos, l’experiència formativa-laboral es desenvolupa amb completa satisfacció de totes les parts i tant per part de les empreses com de l’alumnat, la valoració és excel·lent.
 SOLUCIÓ    ALS    PASSATEMPS