Noticias de l'Institut

NOTÍCIES DE L’INSTITUT

S’INICIA AL NOSTRE CENTRE EL PROGRAMA “SALUT I ESCOLA”

Dins el marc del programa “Salut i Escola”, endegat pels departaments d’Educació i de Salut de la Generalitat, al llarg del mes de març els alumnes de 3r. i 4t. d’ESO rebran la visita de Rafael Hernández, infermer de l’ABS Collblanc. Amb aquesta visita es pretén presentara l’alumnat la persona que es farà càrrec del programa al nostre centre, per tal que s’hi puguin dirigir si pensen que han de menester els seus consells.

Entre les funcions d’aquest professional de la salut s’hi compten:

• donar suport i assessorment en temes de salut als alumnes, tant individualment com en grup.
  • donar suport al professorat per tal de desenvolupar activitats de promoció de la salut.
  • orientar i derivar els alumnes quan s’escaigui als serveis especialitzats.

El programa vol posar atenció especial en quatre àmbits que tenen especial incidència en els adolescents: la salut afectivo-sexual, el consum de drogues, alcohol i tabac, la salut mental i els transtorns alimentaris.

CLASSES DE SUPORT I AJUT A L’ESTUDI

Des del passat mes de febrer i gràcies a la dotació econòmica extraordinària que ens ha concedit el Departament d’Educació hem començat un programa de classes d’ajut a l’estudi per a aquells alumnes que pateixen manca d’hàbits a l’hora de posar-se a fer els deures i estudiar a casa.
   Les classes estan organitzades en dos grans blocs: sis grups d’alumnes que es queden després de les classes els dilluns, dimarts i dijous, i sis grups més que vénen les tardes de dimecres i divendres que altrament tindrien lliures. Aquests alumnes dediquen així una mitjana de cinc hores a la setmana a fer deures i estudiar, supervisats per monitros titulats i contractats per l’empresa “7 i tria”.

Cada grup té un màxim de quinze alumnes del mateix nivell per monitor. Tot i que no hi ha explicacions teòriques, els monitors estan capacitats per a respondre la major part dels dubtes que es puguin plantejar. El fet que tots els components de l’aula siguin del mateix nivell també facil·lita el treball cooperatiu i l’aclariment dels dubtes.
   Com que disposem de finançament extraordinari, hem pogut aconseguir que l’aportació de les famílies sigui molt reduïda, cinc euros al mes.
   Esperem que aquesta nova iniciativa doni els seus primers fruits amb els resultats de la segona avaluació que, sens dubte, haurien de ser millors que els de la primera.

SIGNATURA DEL CONVENI AMB L’AJUNTAMENT

A finals del mes de febrer es va signar el conveni de col·laboració de l’ajuntament de l’Hospitalet amb sis instittuts.    L’objectiu d’aquest conveni, que ja té alguns anys de tradició al nostre centre, és coordinar el procés de transició dels alumnes cap al món del treball.
   El Programa d’Orientació i Acompanyament (POA) està destinat a aquells alumnes amb problemes per graduar-se en secundària. Ofereix diversos programes de garantia social i la possibilitat, posteriorment, d’obtenir el Graduat en ESO i continuar, si així ho desitgen, la seva formació, estudiant batxillerat o bé un cicle de grau mitjà.

ESPAI DE L’AULA D’ACOLLIDA

SORTIDA DE L'AULA D'ACOLLIDA

El passat 20 de desembre, els alumnes i professors de l'Aula d'Acollida vam fer una sortida amb el Bus Turístic per conèixer Barcelona. Vam seguir la ruta nord i així vam poder veure la Sagrada Família, el Camp Nou, la Plaça Catalunya, el Monestir de Pedralbes i la Pedrera.
    La primera parada del recorregut va ser la Plaça Catalunya i d'allà vam caminar fins a la Plaça de la Catedral. Vam poder visitar la catedral i el claustre (on ja hi havia instal·lat el pessebre) i la fira de Santa Llúcia. La visita al centre de la ciutat va acabar a la Plaça Sant Jaume per conèixer l'Ajuntament de Barcelona i el Palau de la Generalitat. A la Via Laietana vam agafar altra vegada el Bus Turístic en direcció al nord de la ciutat fins al Park Güell. Allà vam aprofitar per parar a descansar, dinar, jugar, prendre el sol, escoltar música en directe... Hi va haver molt bon ambient entre alumnes i professors.

DICCIONARI D’ACOLLIDA

Volem oferir-vos un diccionari que mostri la diversitat de    llengües que trobem al nostre IES, les diferents grafies que    utilitzen i la pronunciació aproximada de les paraules.