Coneix i decideix, Tarragona

El curs 2008-2009 ha començat el programa pilot Coneix i decideix

PROGRAMA "CONEIX I DECIDEIX"

L'Ajuntament de Tarragona ofereix un Programa dirigit a estudiants de segon cicle de l'ESO en el qual els oferim les eines per tal d'ajudar-los a dissenyar el seu propi itinerari de formació o professional. A partir d'un servei d'orientació i assessorament personalitzat i l'experiència l'entrar en contacte amb el món laboral mitjançant el "tast" de diferents oficis més la visita a empreses del territori.

Evidència del funcionament del projecte

Al Bloc de la Soukaina trobem el procediment que es segueix en el desenvolupament del projecte ,molt ben explicat per una protagonista de l'experiència. Ens explica com funciona el servei d'assessorament i les visites realitzades.

Visita al Parc de bombers

Treball posterior a l'aula , per exemple a l'IES Sant Pere i Sant Pau s'escriuen les impressions al bloc

BubbleShare: Share photos - Easy Photo Sharing

Visita a Centres educatius.

Visita a l'IES Pere Martell.

Així ho van resumir els alumnes de Sant Pere i Sant Pau

BubbleShare: Share photos - Easy Photo Sharing
Cicles formatius de l'IEs Calípolis . Així ho trobem al bolc de Sant Pere i Sant Pau

miércoles 4 de marzo de 2009

Visita al IES Calípolis

El lunes pasado fuimos al IES Calípolis para que nos explicaran los ciclos formativos que se imparten allí (forma parte del Programa Coneix i Decideix organizado por el Ayuntamiento de Tarragona) El Cap d' estudis del centro nos explicó cada uno de los ciclos y nos enseñó las instalaciones. Después de la visita, asistimos a una serie de talleres que organizaron para hacer un "tastet" de lo que hay. Nos organizamos en grupos y fuimos a diferentes talleres.
Los talleres fueron:
- Fem un medicament (farmàcia)
- Primers auxilis i cures (infermeria)
- Caracterització (maquillatge)

Aquí os dejamos algunas fotos. Solamente tenemos fotos del taller de caracterización.
BubbleShare: Share photos - Find great Clip Art Images.

Visita a la Basf on el expliquen els perfils professionals que necessita l'empresa

BubbleShare: Share photos - Find great Clip Art Images.

Visita a "Tarragona Radio"

El ayuntamiento de Tarragona lleva a cabo en varios institutos de la zona el programa "Coneix i decideix" cuyo objetivo principal es asesorar al alumnado para que escoja adecuadamente qué quiere hacer en un futuro. El programa incluye:
- Entrevistas individuales de los alumnos con monitores especializados.
- Dinámicas grupales.
- Visitas a institutos para ver los módulos que existen.
- Visitas a empresas diversas.

Cada dos semanas, visitaremos empresas distintas. Este lunes pasado fuimos a una empresa de comunicación, en concreto, a Tarragona Radio. El director nos recibió muy amablemente en la sala de reuniones y nos explicó toda la labor que llevan a cabo diariamente. También trató los perfiles profesionales que se demandan en una empresa de estas características: periodista y técnico de sonido e imagen. Los alumnos salieron muy contentos ya que, además de todo lo que aprendieron, vieron cómo se hacía un programa en directo.
Actividad: en comentarios, explicad lo que más os gustó de la visita.
Aquí os dejamos algunas fotos.

BubbleShare: Share photos - Easy Photo Sharing

A l’IES –SEP comte de Rius, els alumnes del projecte Coneix i Decideix poden realitzar tallers d’especialitats com electricitat i electrònica , gaudint de l’experiència i quedant gratament sorpreses de les instal·lacions , els mitjans disponibles l’oferta formativa i l’ambient general del centre. Alguns fins i tot es van emportar algun record “lluminós” fet amb les seves pròpies mans.